10 augustus 2020
Bert, het klopt dat er aan de zuidkant van de Brailleweg nog geen buispalen en damwandplanken zijn aangebracht. Dit was inderdaad wel de planning om tijdens de stremming van de Brailleweg te doen. Zoals hierboven aangegeven ging het heien van de eerste buispalen aan de noordkant niet zoals verwacht en hebben we aanvullende bodemonderzoeken gedaan. Hieruit bleek dat een aantal palen langer gemaakt moest worden. Dit hebben we gedaan met de palen die voor de zuidzijde bestemd waren. De palen en planken aan de zuidkant hebben geen raakvlak met de Brailleweg en hiervoor is geen verkeersstremming nodig om deze aan te brengen. De Brailleweg is zoals gepland op maandag 17 augustus weer open. Wanneer we met de zuidkant verder kunnen, is op dit moment nog niet exact bekend. Zodra hier meer over bekend is, melden we dat op deze website.
9 augustus 2020
Maar je kunt de afrit richting het stadion gewoon in tact laten, want dat stroomt gewoon door. De verkeerslichten voor rechtdoor en linksaf houden de boel op. Dus het argument dat er files staan tot op de ringweg en dan maar de hele afrit te schrappen slaat natuurlijk nergens op, want rechtsaf stroomt gewoon door!
7 augustus 2020
Ik heb de heimachine alleen aan de noordzijde gezien. Ik heb ook het idee dat de zuidzijde nog moet gebeuren. Klopt dit?
7 augustus 2020
Vraag: Waarom is het fietspad in de nieuwe situatie bijvoorbeeld niet ongelijkvloers....in de nieuwe situatie kruist het fietspad zowel de op- en afrit bijna op dezelfde plek...Deze situatie lijkt me heel gevaarlijk!!
7 augustus 2020
Ik denk dat de borden zich anders gedragen dan verwacht... :-)
6 augustus 2020
Via welke route kunnen medewerkers van de scholen aan het Vondelpad weer op de ring richting A7 (Drachten) of A7 (Hoogezand) komen als de tunnel aan de Vondellaan is afgesloten?
6 augustus 2020
Het is toch rustig nu ? Er wordt zo nu en dan een paar uur gewerkt aan de fundering bij de Brailleweg. De hele zuidkant, zoals vermeld in de oorspronkelijke planning, is nog bijna niets aan gebeurd. Je kunt hier nog niet veel last van hebben gehad.
6 augustus 2020
Prutswerk. Zie Knooppunt Westerbroek. Hier kennelijk niet van geleerd. Borden tijdig bestellen en plaatsen kan nooit de reden zijn. Zie het 100 km per uur project van de overheid. Dat was snel geregeld. Slechte zaak dat de bouwcombinatie en opdrachtgever niet in staat blijken om projecten goed te monitoren of om de checklists bij langs te gaan... Dit soort excuses zou je als opdrachtgever van de uitvoerder niet moeten willen accepteren. Je stuurt de buitenwereld met een kluitje in het riet. Maar bedenk ook: als iets wordt opgeleverd, moet er geld uitbetaald worden aan de uitvoerder. En dat is de opdrachtgever kennelijk nog niet van plan. Kaarten worden nog steeds tegen de borst gehouden en de gebruikers van de betrokken wegen (zijn uiteindelijk ook de betalers van het project!) hebben het nakijken. De politiek heeft hier een vinger in de pap die als opdrachtgever hier nu duidelijk ook steken laat vallen.
6 augustus 2020
Hmm, hopen dat het niet net zo lang gaat duren als bij de oprit Westerbroek.
6 augustus 2020
Toch gek aanvragen van de bebording vraagt meer tijd. Dat had toch al in het begin van het project kunnen gebeuren? of moet na goedkeuring van de aanvraag binnen een beperkte tijd de borden worden geplaatst?