6 februari 2019
Vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten. Zoals je al hebt gemerkt, hebben we dinsdag na de ochtendspits de verkeerslichten bij de kruising Kempkensberg-Hereweg aangepast. Dat moet de doorstroming verbeteren, waardoor het gemakkelijker moet worden de parkeergarage uit te komen.
6 februari 2019
Hans, bedankt voor het compliment! Van 11 tot 20 februari zijn de onderdoorgangen van de Verlengde Lodewijkstraat en de Helperzoom afgesloten. Fietsers passeren door een fietstunnel naast de Verlengde Willemstraat. Van 20 tot en met 27 februari zijn de Verlengde Willemstraat en de Helperzoom afgesloten. De Verlengde Lodewijkstraat is dan geopend en toegankelijk voor al het verkeer. De doorgaande routes Helperzoom-Kempkensberg en Esperantostraat-Waterloolaan blijven tijdens de werkzaamheden voor al het verkeer te gebruiken. Binnenkort hierover meer informatie op deze website. Voor het verkeer vanuit het zuiden van de stad blijven er verschillende mogelijkheden over om richting het oosten te rijden. Het fietspad langs de Zuiderbegraafplaats zou worden afgesloten voor werkzaamheden bij de vijvers. Deze werkzaamheden zijn voorlopig uitgesteld.
6 februari 2019
Ingrid, we begrijpen je zorg. Het aanpassen van de Esperantokruising is echter lastig. De verkeerssituatie is zo ingericht dat er zo weinig mogelijk risico is dat het verkeer de spoorwegovergang blokkeert. Het is daarom bijvoorbeeld niet mogelijk de voorrangssituatie aan te passen. Goed opletten blijft het devies. Nadat de Helperzoomtunnel in gebruik is genomen, zal op termijn de Esperantokruising sluiten.
6 februari 2019
Hallo Leon, ja! Aan de zuidkant van de tijdelijke weg plaatsen we een webcam zodat de werkzaamheden gevolgd kunnen worden. Aan de noordkant staat al een webcam. Op de volgende pagina kun je straks alle actieve webcams zien: https://www.aanpakringzuid.nl/beeld/webcams
6 februari 2019
wordt er ook een webcam geplaatst om de werkzaamheden te volgen?
5 februari 2019
prima oplossing, resultaat vandaag gelijk goed zichtbaar. Veel langer op groen komend vanaf de Kempkensberg en niet meer die belachelijk korte 3 seconden waarop ze eerder stonden. Complimenten voor de snelle actie
5 februari 2019
Hoeveel opstelruimte er nodig is op de Verbindingsweg bij de aansluiting op de Hereweg, hebben we bepaald op basis van de uitkomsten van de verkeersberekeningen. Een op- en afrit aan de oostkant van de Hereweg is niet mogelijk omdat de ringweg hier verdiept wordt aangelegd. Om veiligheidsredenen zijn in dit verdiepte deel geen toe- en afritten toegestaan. Bovendien zouden ze te dicht op de aansluiting bij de Europaweg en het knooppunt Julianaplein komen. De luchtkwaliteit bij de Maaslaan blijft in de toekomst aan de normen voldoen, zowel voor stikstofdioxide (NO2) als voor fijn stof (PM10). In het algemeen is de luchtkwaliteit in de eindsituatie beter dan in de beginsituatie (2012). Dat heeft onder andere te maken met de schonere uitstoot van het autoverkeer. Voor meer informatie verwijzen we je naar het Milieueffectrapport (hoofdstuk 8) en bijlage 4 daarvan, te vinden in de https://www.aanpakringzuid.nl/bibliotheek/plandocumenten (bibliotheek op onze website, pagina Plandocumenten).
5 februari 2019
Het toenemende aantal auto's op o.a. de Van iddekingeweg zorgt voor veel gevaarlijke situaties. In paar weken tijd is het al een aantal keer mis gegaan met fietsers, helaas één keer met dodelijke afloop op de rontonde met de van lenneplaan. Veel fietser gaan vanaf de Van iddekingeweg de wijken in en moeten hierbij de weg kruizen. Niet elke kruizing heeft in het midden ruimte om te wachten. Fietsers staan dan of midden op de weg, of te wachten op het fietspad naast de weg. Beide gevallen zijn niet optimaal. Bij keuze 1 worden fietsers rechts en links ingehaald door auto's. Bij keuze 2 moeten achteropkomende fietsers uitwijken. Hierbij kunnen ze alleen de weg op fietsen.
5 februari 2019
Dat was inderdaad al erg karig, meestal 3 auto'. Dan moet je nog het geluk hebben dat de voorste auto een beetje op wil trekken. Zeker als je het stoplicht richting het Julianaplein nog wil halen.
4 februari 2019
Goedendag, ik heb de infographic gezien maar heb nog een paar vragen rondom de oprit Kempkensberg e.o. 1. Ik werk op Kempkensberg en woon in de regio Uithuizermeeden. Ik kan nu dus niet meer de oprit nemen. Dat merkte ik vandaag. Moest 20 minuten wachten inderdaad! Dit is niet te doen!!!!!!!! 1. Zijn de enige opties nù dus: A. Helemaal via de verlengde Hereweg terug naar richting Oosterpoort en van daaruit rechtsaf langs de ABN Amro om daar weer de ring te nemen; B. Via de Meeuwerderweg naar de Oostelijke ring (Beijum etc) C. Of via de verlengde Hereweg de A7 op bij de Gasunie en dan terug via noordelijke ringweg; D. Óf blijkbaar via het RTVnoord gebouw lamgs de Jumbo en daar linksaf richting de Oostelijke ring? Of is er een snellere route? 2. De afrit Kempkensberg blijft bestaan of niet? 3. En wordt in de toekomst de verbinding vanuit Kempkensberg richting de ring weer hersteld en zo ja, hoe? Bvd