16 oktober 2019
We begrijpen dat het ook voor fietsers vervelend is. We zijn bezig om de situatie zo veel mogelijk te verbeteren voor alle verkeersdeelnemers, in overleg met de buurt en de gemeente. We hebben hier te maken met een tijdelijke bouwsituatie, waarin het nooit zo goed geregeld is als in de oude of de nieuwe situatie. We vragen alle verkeersdeelnemers om begrip hiervoor.
15 oktober 2019
Hoe zit het nou met de fietsers? Volgens de inleiding moeten ze omrijden. Volgens de tabel: hoeven ze niet om te rijden.
15 oktober 2019
Gaan jullie hier nog iets mee doen aan de laan van de vrede
15 oktober 2019
Hallo Bert, we gaan inderdaad een webcam bij de werkzaamheden plaatsen. Zodra de webcam online is, laten we dat weten.
15 oktober 2019
Doordat de bestaande afslag vanuit de zuidelijke ring naar de Westelijke ring vanaf de oostzijde komt te vervallen, en in de nieuwe situatie het verkeer bijna een kilometer moet omrijden om op de Westelijke ringweg te komen geeft dit nogal wat extra milieu overlast/stikstof uitstoot dan nu het geval is?
14 oktober 2019
Herewegbewoner en Lukas, bedankt voor jullie meldingen. Momenteel kijken we of er aanpassingen mogelijk zijn om de situatie 's avonds en 's nachts te verbeteren.
14 oktober 2019
Daar heeft "Herewegbewoner" zeker gelijk in. We gaan nu de wintermaanden in, dus is het straks om 17:00 uur al donker en dan is die tunnel en de Papiermolenlaan een onveilig alternatief. Graag andere oplossing, bijv. maar even geen busbaan of gedeelde strook geregeld door verkeerslichten...
14 oktober 2019
De papiermolentunnel is een onprettig stukje Groningen, donker, slecht verlicht en onaangenaam om alleen doorheen te moeten fietsen. Ik vind dit een onveilig alternatief en zou graag zien dat het aangepast wordt, in ieder geval geen enkele maanden gaat duren!
12 oktober 2019
Hallo, Komt er bij het Herewegviaduct weer een webcam, zodat we de werkzaamheden kunnen volgen? Met vriendelijke groet, Bert
10 oktober 2019
Het zou enorm helpen als automobilisten vanaf de Waterloolaan enkel rechtsaf kunnen slaan richting DUO/Helpman. Automobilisten die het spoor over hadden willen steken kunnen via de Europaweg die kant van het spoor bereiken (zowel naar Euroborg als richting Griffeweg). Op die manier kan tijdens gesloten spoorwegovergang de rij wachtende auto's opgelost worden. In omgekeerde richting zou een verbod op rechtsafslaan komend vanaf Oosterpoort/Linie voorkomen dat er onveilige situaties ontstaan. Uiteindelijk wordt dit de situatie voor automobilisten toch? Dus waarom nu niet alvast inrichten? Of willen we automobilisten niet 'om laten rijden'?