12 januari 2022
Bij werkzaamheden die overlast kunnen opleveren voor de omgeving, sturen we de directe omwonenden altijd tijdig een brief. In dit geval is er iets misgegaan door een probleem bij de verspreider van de brieven. Excuses daarvoor. De bewoners van de Barkmolenstraat hebben maandag een brief gekregen. De meeste bedrijven hebben de brief vorige week digitaal ontvangen.
3 januari 2022
Benjamin, onze clustermanager geeft aan dat gewapend beton ongeveer 2.500 kg per m3 weegt. Als je het aantal m3 uitrekent (ongeveer 2.109) en dit vermenigvuldigt met 2.500, kom je op ruim 5 miljoen kg uit.
23 december 2021
We hebben meer vragen gekregen over hoe de Rivierenbuurt nog per auto te bereiken is. Daarom hebben we er een artikel over geschreven: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-kom-auto-rivierenbuurt
23 december 2021
We hebben meer vragen gekregen over hoe de Rivierenbuurt nog per auto te bereiken is. Daarom hebben we er een artikel over geschreven: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/verhalen/slimme-vraag/slimme-vraag-kom-auto-rivierenbuurt
23 december 2021
@Aron: we hebben hier meer vragen over gekregen. We hebben dit doorgegeven aan de gemeente. De gemeente beslist of er extra borden nodig zijn.
23 december 2021
@Anja: de Oosterpoortbuurt is straks aan de zuidzijde op twee manieren ontsloten voor autoverkeer. De eerste optie is via de Esperantostraat naar de Verlengde Lodewijkstraat. Dit is de route die op de website is te zien. Het lijkt daar alsof het bolletje bij de voormalige Esperantokruising over het spoor gaat, maar dat is niet zo. De route gaat via de Verlengde Lodewijkstraat en de Boumaboulevard naar de Helperzoomtunnel, om daar onder het spoor door te gaan richting Helpman. De Verlengde Lodewijkstraat is in de eindsituatie weer normaal te gebruiken in twee richtingen, zonder verkeerslicht. De tweede route gaat over de brug die over het Winschoterdiep ligt. Deze brug blijft bestaan. Kom je vanaf het Winschoterdiep (de straat), dan kun je linksaf deze brug over en dan rechtsaf via het Europapark richting de Boumaboulevard en de Europaweg. Voor de duidelijkheid: de Meeuwerderbaan blijft eenrichtingsverkeer.
23 december 2021
@Arend: in de eindsituatie gaan de fietsers vanuit het Stadspark inderdaad via de oostzijde van de rotonde. Via een fietsoversteekplaats net ten zuiden van de zuidelijke rotonde kunnen ze dan naar de westzijde van de Laan Corpus den Hoorn komen.
23 december 2021
Alyda, we hebben hier meerdere vragen over gekregen. We hebben dit doorgegeven aan de gemeente, zij zullen beoordelen of er extra borden nodig zijn.
23 december 2021
Dion, ik heb het nagevraagd. Op dit moment hebben we zulke liggers niet op een andere plek in Groningen nodig. In het project waar dit artikel gaat over gaat, wordt dan bekeken of ze elders in het land kunnen worden hergebruikt.
16 december 2021
@Cas en Bernard: het tunneltje was ooit bedoeld als ontsluitingsroute voor fietsers van en naar Meerstad. Hij was dus onderdeel van het plan Meerstad en heeft niks met Aanpak Ring Zuid te maken. Het tunneltje is uiteindelijk nooit open gegaan, omdat de vervolgroute nooit is aangelegd. Aan de andere zijde van de ringweg ligt geen vervolgweg die op het tunneltje aansluit. Waarom dit nooit is gebeurd, is ons niet bekend. Vanuit het project Meerstad komt er nu een andere fietsroute tussen Meerstad en de Driebondsweg. De route via het tunneltje komt er dus niet meer.
