12 maart 2020
Ard, de bypass bij het knooppunt Westerbroek voor het verkeer richting Hoogezand is inderdaad nog afgesloten. Deze situatie heeft inderdaad te maken met de bebording. Voor de nieuwe situatie zijn nieuwe borden en portalen nodig. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik zou kunnen maken van de rijstrook en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt. We verwachten dat het nog wel enkele maanden duurt voordat de bypass open gaat. Dat vinden we zelf ook een vervelende situatie. Het verkeer ondervindt er gelukkig weinig hinder van.
11 maart 2020
Embo [rechtstreeks onder je reactie reageren is technisch niet mogelijk], we hebben je uitgenodigd voor een gesprek met een van onze verkeerskundigen voor al je verdere vragen. Stuur een mail met je gegevens naar info@aanpakringzuid.nl, dan maken we een afspraak.
10 maart 2020
Leon, vanaf maandag 9 maart legt Combinatie Herepoort een duiker aan bij het Helperdiep en onder de Helperzoom. Het aanleggen van deze afwatering is nodig voor de werkzaamheden bij het Julianaplein. Tijdens de verbouwing van het plein rijdt het verkeer over een tijdelijke T-splitsing. Deze bouwt Combinatie Herepoort op de plek van de Julianavijver bij De Papiermolen. De vijver moet hiervoor gedempt worden en dit kan pas als er een goede afwatering is bij het Helperdiep, door middel van een duiker onder de Helperzoom.
10 maart 2020
DJ, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Henk, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Embo, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
6 maart 2020
In welke fase bedoel je, Thomas? In de eindsituatie?
5 maart 2020
Anja, ja, de fietersbrug over het kanaal, de Muntingbrug, blijft bestaan.
4 maart 2020
Embo, we begrijpen je zorgen over de verkeersveiligheid, maar we vallen in herhalingen. Wij hebben niet de bevoegdheid om fietsers tegen te houden die de omleidingsroute negeren. De reden dat de busbaan onder het viaduct nog niet open is voor fietsers, ligt aan het tekort aan programmeurs die de verkeerslichten opnieuw kunnen inregelen. We vinden het zelf ook vervelend dat het zo lang duurt. Heb je verder nog vragen, opmerkingen of suggesties over deze situatie, dan nodigen we je uit voor een gesprek met een van onze verkeerskundigen. Stuur hiervoor een mail met je gegevens naar info@aanpakringzuid.nl.
27 februari 2020
Hoi Lau, het zand aanvoeren via het water hebben wij bij deze locatie inderdaad wel overwogen. Maar binnen het hele project willen wij zo veel mogelijk zand hergebruiken. Zo komt het zand voor de Brailleweg grotendeels bij de verdiepte ligging vandaan. Dat kunnen we niet per schip verplaatsen. Daarnaast moet je voor het aanvoeren van zand via het water aparte kades aanleggen voor het laden en lossen. Omdat het zand vanaf verschillende locaties komt en alleen bij de Brailleweg gelost kan worden, is dit logistiek niet efficiënt in te passen.