5 juni 2021
XME, Ik ben ook mindervalide , maar wat een overdreven reactie van u , u snap toch wel dat bij een tijdelijke uitkijk toren geen lift word gebouwd . Nog idioter dat u een VN verdrag er bij haal. Dit is gewoon zeuren om te zeuren .
3 juni 2021
Tim, het spoordek is volgens plan gebouwd en bevestigd. Het spoordek is echter maar een deel van het totale ‘deksel’ op deze plek. We hebben het oorspronkelijke spoordek langer gemaakt, zodat we na het inschuiven ook ruimte hadden voor de Verlengde Lodewijkstraat en de Helperzoom. De delen van het deksel links en rechts van het spoordek moeten nog gebouwd worden. De bouwtechnische reden hierachter is de krachtenverdeling. Het spoordek kon daarom niet nog langer gemaakt worden.
3 juni 2021
Kees, ik weet niet wat je bedoelt met 'misleiding' als we schrijven dat de weg op 4 juni open gaat voor al het verkeer. De weg gaat weer open voor voetgangers, fietsers, auto's en bussen. De nieuwe verkeerssituatie met het verkeerslicht bij de smalle doorgang is door de gemeente goedgekeurd. Het verkeerslicht is nodig voor de veiligheid in deze drukke straat.
3 juni 2021
Michael, er is zeker geen sprake van een rekenfout. Het was al voor de afsluiting bekend dat de weg in de tijdelijke situatie smaller zou zijn. Het duurt wel wat langer voordat de weg open kan, maar dat heeft te maken met de eisen voor de verkeersveiligheid. De smallere weg moet zo worden ingericht dat voetgangers, fietsers, automobilisten en bussen hier op een veilige manier langs kunnen. Combinatie Herepoort had meer tijd nodig om tot een goede oplossing te komen voor deze situatie.
3 juni 2021
Bert, wij houden de verkeerssituatie na ingebruikname van het verkeerslicht in de gaten. We hebben helaas niet veel mogelijkheden om de situatie aan te passen, behalve het anders afstellen van de verkeerslichten. De weg is te smal en te druk om het verkeer zijn gang te laten gaan. Voetgangers hoeven overigens niet te wachten. Zij hebben vrije doorgang over het voetpad.
3 juni 2021
"Om de verbreding van het viaduct te kunnen tillen, gebruiken we 14 funderingspalen van ongeveer 30 meter lang en een doorsnede van 1,20 meter. Daarnaast plaatsen we nog 230 kleinere funderingspalen van ongeveer 20 meter lang en een doorsnede van 30 centimeter." Wanneer is de planning om de 230 kleinere funderingspalen te plaatsen en gaat dat middels trillen en heien? Zou trouwens wel weer erg fijn zijn als jullie dan ook weer iemand op locatie hebben die de trillingen kan meten. Vooral het inheien van de 14 funderingspalen was erg heftig (qua lawaai, maar voornamelijk het schudden van zo'n beetje alles in de woonkamer).
3 juni 2021
Gaarne een reactie, het gebrek aan transparantie helpt niet mee.
2 juni 2021
Krijgen we nog antwoorden op onze vragen en opmerkingen?? Over 2 dagen gaat ie open, vol verwachting klopt ons hart!
2 juni 2021
Waarom zij er nog steeds auto's die proberen via de muntinglaan via fietspad op de paterswolse weg te komen. En auto's die richting viaduct rijden, zij er geen goede aanwijzingen, voor omrinden??
2 juni 2021
Waarom branden de lantaarnpalen nu de hele dag langs de N7?