28 januari 2019
Combinatie Herepoort heeft toestemming om bepaalde werkzaamheden uit te voeren, waaronder het omzetten van het verkeer op de zuidbaan en het afbreken van een deel van de ringweg over het spoor. De documenten die de aannemer hiervoor moest indienen, zijn goedbevonden.
28 januari 2019
Via een verkeersmodel hebben Aanpak Ring Zuid, Combinatie Herepoort, Groningen Bereikbaar en Rijkswaterstaat gezamenlijk bekeken wat de effecten van de afsluiting van de oprit Kempkensberg zijn voor het verkeer in de hele stad. We verwachten dat de afsluiting goed uitvoerbaar is omdat het verkeer uit verschillende delen van de stad verschillende alternatieven heeft. Automobilisten moeten wel rekening houden met een toename van het verkeer op de Meeuwerderweg, de Boumaboulevard en vooral de Verlengde Lodewijkstraat. In mindere mate verwachten we ook meer verkeer bij de Van Ketwich Verschuurlaan en de Griffeweg.
28 januari 2019
Combinatie Herepoort heeft toestemming om bepaalde werkzaamheden uit te voeren, waaronder het omzetten van het verkeer op de zuidbaan en het afbreken van een deel van de ringweg over het spoor. De documenten die de aannemer hiervoor moest indienen, zijn goedbevonden.
25 januari 2019
Wacht met onherroepelijk werken tot het rapport Hertogh openbaar is en er schriftelijke opdrachten verleend zijn door de financier de Groningse Staten. Dat wordt na 1 april de provinciale staten verkiezingen. Aannemer u krijgt niets betaald indien u volgens het bestek een schriftelijke opdracht en toestemming heeft. Lees uw bestek !
24 januari 2019
PCJ Muijzert ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er zaken worden aangepakt (zoals deze oprit) die onomkeerbaar zijn terwijl het hele project zo ontzettend op losse schroeven staat. Wacht nou eerst eens totdat er zekerheid is over wat er nu precies wanneer gaat gebeuren. (Maar dan krijg je steeds als antwoord 'dan komt er nog meer vertraging', alsof dat het ergste is dat er kan gebeuren? Onvoorstelbaar.
24 januari 2019
Weet de Herepoort en Ringweg organisatie wel hoeveel verkeer er dagelijks bij de Hereweg er op - en afrijdt ? En hoeveel er over dit viaduct rijdt. Ik heb de werkelijke telcijfers !!!!!
24 januari 2019
Herepoort c..q Ringweg organisatie het bestek bi het Trace besluit omschrijft het duidelijk, zoals gisteren in de Staten is opgeroepen niets aan de zuidring en A 28 te doen alvorens de brief van de prof Hertogh openbaar gemaakt is. Niets omonkeerbaars doen. Anders kan het wel eens zijn dat het huidige bestuur valt. Door geen sturend vermogen te hebben. En een aannemer die gewoon zijn weg gaat. Luisteren naar de bevolking is lastig heren/dames omgevings managers.
17 januari 2019
Dirk, het klopt dat de Helperzoomtunnel niet bedoeld is als omleidingsroute. Daar is de tunnel ook niet geschikt voor, al was het maar omdat vrachtverkeer er niet doorheen mag. Wel is aan bewoners van Helpman toegezegd dat de oprit Kempkensberg pas zou worden afgesloten nadat de Helperzoomtunnel open zou gaan. Zo hebben de bewoners van Helpman een eenvoudigere route naar Hoogezand/Delfzijl dan alleen via de Esperantokruising. Helaas kunnen we deze toezegging niet nakomen.
17 januari 2019
De ombouw van de zuidelijke ringweg brengt onvermijdelijk hinder met zich mee. Of de zuidelijke ringweg deze zomer deels wordt gestremd, is nog niet zeker. Mocht dat gebeuren, dan blijft het UMCG goed bereikbaar. Wel ben je dan vanuit de richting Drachten langer onderweg dan je gewend bent.
17 januari 2019
@John: Ik begrijp niet zo goed wat de Helperzoomtunnel te maken heeft met het afsluiten van de oprit Kemkensberg. Het is de bewoners altijd voorgehouden dat de Helperzoomtunnel nooit een te nimmer aangewezen zou worden als omleidingsroute tijdens de bouw van de zuidelijke ringweg. Zie bijvoorbeeld "misverstand 7" in jullie nieuwsbrief Helpman van april 2013. Gaan jullie je wel aan deze belofte houden? En zo ja, vanwaar de suggestie die je wekt dat er een relatie is tussen het inschuiven van de tunnel en het afsluiten van de oprit Kemkensberg?