14 januari 2019
Hallo Bert, de afgelopen jaren is er op verschillende momenten stilgestaan bij de mogelijkheid van mechanische ventilatie in de verdiepte ligging. Iedere keer is besloten dat dit niet noodzakelijk is enerzijds omdat hiertoe vanuit de uitkomsten van luchtonderzoek geen noodzaak is, en anderzijds omdat de oplossing van mechanische ventilatie ook niet effectief is. Mechanische ventilatie blijkt voornamelijk effectief bij tunnels en overkluizingen langer dan 500 meter. De drie deksels op de verdiepte ligging zijn korter dan 500 meter. Bij deze lengtes zorgen winddruk en natuurlijke luchtstromingen voor een dominante 'natuurlijke' ventilatie die niet tot nauwelijks te beïnvloeden is met ventilatoren of schoorstenen. Dit kan zelfs averechts werken en tegengestelde luchtstromen veroorzaken waardoor vervuilde (en schadelijke) stoffen juist in de tunnelbak blijven hangen.
10 januari 2019
Goed bezig!!!
10 januari 2019
Hallo Kees, dank voor je bericht. De webcam laat intussen weer beelden zien, maar het zijn wel beelden van vanochtend vroeg. We werken aan een oplossing om de beelden weer live uit te zenden.
10 januari 2019
Webcam doet t niet:(
7 januari 2019
Oh, natuurlijk... er stond me iets van bij dat je op het Julianaplein niet linksaf kon, maar je kunt er niet recht oversteken op de kruising zelf (leert mij ook nog overleg met een collega). Bedankt voor de verdere toelichting.
7 januari 2019
@Maris, bedankt voor je opmerkzaamheid. We proberen de website altijd zo up-to-date mogelijk te houden, maar zien zo nu en dan wel eens iets over het hoofd. We hopen de tunnel in 2019 in te kunnen schuiven. Zodra hier meer over bekend is, plaatsen we daarover een bericht op deze website.
7 januari 2019
@JJ, voor de route via de Parkweg en de Vondellaan geldt dat je bij de Parkweg onder het Emmaviaduct door kunt rijden. Daar sla je meteen linksaf om het Emmaviaduct op te rijden. Vanaf daar kun je dan op het Julianaplein richting Hoogezand. Je hoeft dan niet eerst naar de botrotonde bij Laan Corpus den Hoorn te rijden. De route via de botrotonde bij Laan Corpus den Hoorn neem je als je via de oprit Hereweg (richting het Julianaplein) wilt om uiteindelijk richting Hoogezand te gaan. Waar we Stationsstraat schrijven bedoelen we inderdaad Stationsweg. Dat zal ik aanpassen in de tekst. Vanaf de Stationsweg kun je linksaf slaan naar het Emmaviaduct en vanaf het Emmaviaduct linksaf om vanaf het Julianaplein richting Hoogezand te rijden.
6 januari 2019
Deze pagina is wat achterhaald, zomer 2018 al geweest. Wat is de huidige planning voor de helperzoomtunnel? (Of zie ik iets over het hoofd?)
3 januari 2019
Dag, een aantal van de alternatieve 'aanvliegroutes' snap ik wel (en die zijn inderdaad wat creatiever dan 'de ring west/noord/oost pakken'). Van een aantal ontbreken er m.i. wat tussenstappen of zijn er bij mij nog wat onduidelijkheden. - De route via de Parklaan en Vondellaan; om bij het Julianaplein te komen moet je dan volgens mij Hoornsediep, Emmaviaduct, Emmaplein om, Emmaviaduct terug. En bij het Julianaplein dan weer vervolgen met botrotonde LCdH en retour Julianaplein? - De route via Stationsstraat ; wordt hier niet de Stationsweg bedoeld? (En vervolgens, Jul.plein - rotonde LCdH - Jul.plein)
3 januari 2019
Dank je voor de uitleg Dirk. Ik ben niet tegen een weg op de huidige plek en vind een verdiepte ligging een verbetering ten opzichte van de huidige situatie (hoge weg op poten, lelijke grens tussen Stad-Noord en -Zuid). Een tunnel was nog beter geweest. Dat men er in de plannen voor zorgt dat niet alle rommel er op de open plekken tegelijk uitkomt lijkt mij common sense, maar in de wereld van de metingen en de normen (coulant zoals jij zegt) is dat kennelijk niet het geval.
