19 december 2019
Mooi stukje geschiedenis over de koepel. Bedankt!
19 december 2019
Deze link is niet correct
19 december 2019
Als een stukje om fietsen nu ook al een bezwaar is, welke problemen kunnen we dan nog in de toekomst verwachten. Voor deze zwaar teleurgestelde zou ik wel een boer met tractor willen bestellen. Het wordt wel lastig om NIET cynisch te worden.
19 december 2019
Waarom blijft de spoorwegovergang niet open voor fietsers? De Esperantokruising gaat dicht. Fietsers moeten VIER jaar wachten op de fietstunnel. En weer zijn de fietsers van oost naar west en terug de dupe: in eerdere fasen van de bouwwerkzaamheden werd ook al slecht omgegaan met de belangen van fietsers die fietspaden parallel aan de ringweg gebruiken. De straks verplichte omweg via Europapark of Herewegviaduct spant de kroon.
18 december 2019
Dank voor je reactie Pim. We zullen de verwijzing naar de omleidingsroutes voortaan duidelijker aangeven.
18 december 2019
Het lijkt me wenselijk eea dan snel tijdelijk op te lossen. Nu is het een dagelijkse ergernis om bij de reeds gereed zijnde oplossing in de file te staan.
17 december 2019
@John: vanuit de intro is niet duidelijk dat deze link je doorstuurt naar Groningen Bereikbaar, dat zie je pas als je over de link zweeft (en wanneer je de url herkent), of wanneer je de link aanklikt en de website afspeurt (wanneer je de url niet herkent). Eerlijk gezegd vind ik de reactie ietwat defensief: uit de vraag blijkt al dat het niet voor iedereen duidelijk is, uw antwoord: "maar het staat er toch". In plaats daarvan had u zichzelf ook de vraag kunnen stellen waarom het niet voor iedereen duidelijk is (hint: zet expliciet in de inleiding: "voor omleidingsroutes en verder reisadvies: klik hier"). Hopelijk neemt u deze lering mee in volgende wegafsluitingen. De kern van het verhaal van Lenselink blijft namelijk overeind staan: het is zeker interessant (en leuk) om details over de werkzaamheden te delen met ons (ga daar vooral bij door), dit helpt ook voor begripvorming/tollerantie voor omwonenden en forensen, maar vergeet bovenal de basis niet: route-advies. Dat overzichtskaartje en de verborgen link waren echt onvoldoende (ik heb hierdoor ook onnodig vast gestaan dit weekend).
17 december 2019
Ik heb je vraag uitgezet, maar nog geen antwoord. Even geduld nog graag.
17 december 2019
Ard, de werkzaamheden bij knooppunt Westerbroek zijn inderdaad zo goed als afgerond. De nieuwe bypass bij de rotonde voor verkeer richting A7 Hoogezand is nog niet opengesteld. De reden daarvoor is dat er nog een portaal ontbreekt met de definitieve bewegwijzering. Daardoor wordt het risico te groot ingeschat dat langzaam verkeer (zoals een tractor) de verkeerde rijstrook kiest en per ongeluk de A7 op rijdt. We bekijken of er een tijdelijke oplossing mogelijk is.
17 december 2019
Maarten, de kruising van de Sterrebosstraat en de Waterloolaan is inderdaad een gelijkwaardige kruising, net als de kruising fietspad Sterrebos-Waterloolaan. Fietsers die vanuit het stukje Sterrebos komen en rechtdoor gaan, hebben voorrang op de auto’s die vanaf de Hereweg richting Esperantokruising rijden. We hebben op de Waterloolaan extra borden geplaatst om de automobilisten te attenderen op overstekende fietsers. Overigens verandert de kruising binnenkort, omdat we de Sterrebosstraat tussen Waterloolaan en Anna Paulownastraat gaan afsluiten voor auto’s. Dat doen we om sluipverkeer tegen te gaan.