9 januari 2020
Hallo Henk, de rijstrook is op dit moment nog gesloten om twee redenen. De berm moet nog aangevuld worden met zand. Vanwege PFAS heeft dit een lange tijd stil gelegen. Nu de wetgeving is aangepast kunnen we hier binnenkort weer mee verder. Daarnaast ligt het voorstel voor bebording nog ter beoordeling bij de wegbeheerders. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik zou kunnen maken van de rijstrook en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt.
9 januari 2020
Hallo Hans, Thomas heeft gelijk. Tussen de minirotonde en het Vrijheidsplein komt een nieuwe oprit richting het Julianaplein. Via de volgende link kun je een volledige impressie bekijken van het Vrijheidsplein en de minirotondes. De nieuwe op- en afritten zijn hier goed zichtbaar. https://www.aanpakringzuid.nl/beeld/nu-en-straks/vrijheidsplein.
9 januari 2020
Bij het knooppunt westerbroek zijn 2 bijpasses gemaakt. De bijpass vanuit Groningen richting Hoogezand is echter nog steeds dicht en voor het verkeerslicht is er maar 1 rijbaan beschikbaar ipv 2. Waarom wordt deze bijpass niet opgengesteld?
8 januari 2020
Hoe verbinden jullie de betondelen in de lengte van de weg zodat het waterdicht is ? Ik zie ze niet bij de Helperzoom tunnel hoe wordt het bij de zuidring ?
8 januari 2020
Hoi John, Is al bekend wanneer we volledig van de nieuwe bypass gebruik kunnen maken? Nu ontstaan er onnodige opstoppingen bij de verkeerslichten voor verkeer wat de stad uit wil (vanaf de oude N7)
7 januari 2020
Al enige tijd is knooppunt Westerbroek gereed (lijkt mij) maar waarom kan er maar gebruik worden gemaakt van één rijstrook richting de A7?
7 januari 2020
@John: het is inmiddels begin 2020 (beste wensen). Vanaf nu zouden fietsers over de busbaan mogen rijden. Maar er lijkt nog helemaal niets gebeurd te zijn. Wanneer wel?
1 januari 2020
"Dit kan eigenlijk zo niet langer" (quote Bert Kramer). Dit kan al heel lang niet zo langer. Onvoorziene omstandigheden daargelaten, maar dit hele verhaal begint inmiddels tamelijk ongeloofwaardig te worden.
27 december 2019
Sommige van de genoemde feiten kloppen volgens mij niet: de fietstunnel is bijvoorbeeld al in de tweede week van augustus 2017 geplaatst. Onder het motto: nu neerleggen en eventueel niet gebruiken is goedkoper dan later besluiten de tunnel alsnog aan te leggen. Het was toen de bedoeling om het complete werk in 2021 te voltooien. De aanbesteding was al in 2016. Het uit de hand lopen van plannen en planning dateert van de zomer van 2018, waarna de einddatum met drie jaar opschoof. En daarmee kennelijk ook de ingebruikname van de tunnel. Voor mijn gevoel kunnen met een beetje fantasie de toeritten naar de fietstunnel - eventueel provisorisch - worden aangelegd op het moment dat Helperzoom en Lodewijkstraat worden afgesloten bij de graafwerkzaamheden voor de tunnelbak. Niet in het verlengde van de tunnel, maar direct naar de Esperantostraat en de Waterloolaan toe gebogen. Ik zou het terecht vinden wanneer Aanpak Ring Zuid zich na de opgelopen vertraging moreel verplicht voelde om de overlast voor toekomstige gebruikers van de fietstunnel tot een minimum te beperken. Rekening houden met al deze gebruikers een 'optimalisatie' noemen is immers kwalijke newspeak. Dat de fietstunnel oorspronkelijk geen deel uitmaakte van de aanbesteding was een onvergeeflijke vergissing.
23 december 2019
Tussen de flyover naar de westelijke ring en de rotonde komend vanaf ziekenhuis komt een nieuwe oprit zag ik