10 maart 2020
Leon, vanaf maandag 9 maart legt Combinatie Herepoort een duiker aan bij het Helperdiep en onder de Helperzoom. Het aanleggen van deze afwatering is nodig voor de werkzaamheden bij het Julianaplein. Tijdens de verbouwing van het plein rijdt het verkeer over een tijdelijke T-splitsing. Deze bouwt Combinatie Herepoort op de plek van de Julianavijver bij De Papiermolen. De vijver moet hiervoor gedempt worden en dit kan pas als er een goede afwatering is bij het Helperdiep, door middel van een duiker onder de Helperzoom.
10 maart 2020
DJ, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Henk, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
10 maart 2020
Embo, het gaat niet om een verkeersinstallatieprogrammeur van onze eigen organisatie, maar om een externe. Er is een landelijk tekort aan programmeurs, mede doordat veel VRI's worden omgevormd tot iVRI's, 'slimme verkeerslichten'. Hierdoor gelden er in het hele land wachttijden. Hier hebben wij geen invloed op. Een precieze datum kunnen we helaas nog niet noemen.
6 maart 2020
In welke fase bedoel je, Thomas? In de eindsituatie?
5 maart 2020
Anja, ja, de fietersbrug over het kanaal, de Muntingbrug, blijft bestaan.
4 maart 2020
Embo, we begrijpen je zorgen over de verkeersveiligheid, maar we vallen in herhalingen. Wij hebben niet de bevoegdheid om fietsers tegen te houden die de omleidingsroute negeren. De reden dat de busbaan onder het viaduct nog niet open is voor fietsers, ligt aan het tekort aan programmeurs die de verkeerslichten opnieuw kunnen inregelen. We vinden het zelf ook vervelend dat het zo lang duurt. Heb je verder nog vragen, opmerkingen of suggesties over deze situatie, dan nodigen we je uit voor een gesprek met een van onze verkeerskundigen. Stuur hiervoor een mail met je gegevens naar info@aanpakringzuid.nl.
27 februari 2020
Hoi Lau, het zand aanvoeren via het water hebben wij bij deze locatie inderdaad wel overwogen. Maar binnen het hele project willen wij zo veel mogelijk zand hergebruiken. Zo komt het zand voor de Brailleweg grotendeels bij de verdiepte ligging vandaan. Dat kunnen we niet per schip verplaatsen. Daarnaast moet je voor het aanvoeren van zand via het water aparte kades aanleggen voor het laden en lossen. Omdat het zand vanaf verschillende locaties komt en alleen bij de Brailleweg gelost kan worden, is dit logistiek niet efficiënt in te passen.
25 februari 2020
@Roelf, de huidige afrit van de zuidelijke ringweg (voor verkeer vanaf Julianaplein) naar de Europaweg kan de hoeveelheid verkeer nu al niet goed aan. Voor de verkeerslichten staan regelmatig lange rijen wachtende auto’s, waardoor files ontstaan tot op de ringweg. Dit is een onveilige situatie. In de toekomst komt er alleen maar meer verkeer, is de verwachting. Daarom wordt de afrit aangepast. In de nieuwe situatie is de afrit veel langer. Ook de Europaweg wordt steeds drukker. In de nieuwe situatie wordt dit verkeer gesplitst. Het verkeer richting Sontweg en Sontplein (zoals klanten van Ikea en Bauhaus) kunnen dan direct naar de Bornholmstraat. De positie en vormgeving van de nieuwe afrit hangt ook samen met de verdiepte ligging. Het is onveilig om kort na een deksel het verkeer te laten splitsen. Dor dit nieuwe ontwerp ligt de splitsing pas enkele honderden meters na het uitrijden van de verdiepte ligging.
25 februari 2020
Chris, de damwandplanken onder het spoor zijn al in mei 2018 ingetrild. Het klopt dat er komende mei weer een treinvrije periode aankomt. Helaas is het voor het project Aanpak Ring Zuid niet mogelijk in deze periode aan of bij het spoor te werken. Onze werkzaamheden zijn niet te combineren met de werkzaamheden die ProRail laat uitvoeren. In een volgende treinvrije periode moeten vlak bij het spoor nog een aantal damwandplanken worden ingetrild, waarna we een voorgebouwd ‘deksel’ over de damwanden op zijn plek schuiven. Hier wordt vervolgens het spoor overheen teruggebouwd. Hierna kunnen we onder dit ‘deksel’ verder werken aan de bouwkuip voor de verdiepte ligging. Wanneer deze treinvrije periode precies is, wordt momenteel overlegd met ProRail.