22 augustus 2022
Omdat er geen reactie komt ga ik hier maar verder... Zie eerst maar even: 'Aanpassen hogedruk gasleiding Maaslaan op deze website' De kruising Maaslaan-Merwedestraat en het doorgaande fietspad zijn nu al sinds begin mei gesloten en tot eind juni is er flink wat werk verzet. Daarna niets meer (behalve onkruid weghalen op de bouwplaats). Dit in tegenstelling tot eerdere berichten en antwoorden: - brief 3 mei: "In juni beginnen we ook aan de betonfundering aan de kant van de Maaslaan" - antwoord JOHN 17 juni website: "Aansluitend op deze werkzaamheden gaan we aan de slag met de kruising Maaslaan-Merwedestraat" - brief 12 juli: "Vanaf half augustus leggen we ook putten en leidingen aan bij de ingang van de fietstunnel aan de kant van de Maaslaan- ... -zodat we vanaf eind augustus kunnen starten met werken aan het begin van de tunnel" - brief 16 augustus: "Op vrijdag 14 oktober en vrijdag 4 november storten we de eerste twee delen van de vloer van de ingang" Kortom, de kruising ligt m.i. veel te lang open en er had best tussendoor een tijdelijke oplossing voor voetgangers en fietsers gemaakt kunnen worden. Communicatie over deze klus verloopt zeer slecht, op website-opmerkingen en mails wordt niet of veel te laat gereageerd. Er wordt weer eens te weinig rekening gehouden met omwonenden, voetgangers en fietsers. het is nog steeds niet duidelijk waarom deze kruising zo lang helemaal dicht moet. DOE ER WAT AAN!
20 augustus 2022
En wanneer is het fietspad er weer open? Waar de blokken nu liggen snap ik dat de boel dicht is, maar het verlengde er van maanden afsluiten... fietspad er dan maar uitgraven en nu weer weken niets doen is gewoonweg fietsers pesten.
19 augustus 2022
Sander, tussen de beide rijbanen op de Euvelgunnerbrug lag een vrij brede betonnen middenstrook. Deze maken we smaller. Zo ontstaat voldoende ruimte voor een extra rijstrook richting Drachten.
17 augustus 2022
Tony, wat je ziet is denk ik de waterkelder. Hier naartoe wordt straks het water afgevoerd dat in de onderdoorgangen van het nieuwe Julianaplein valt. Deze is gebouwd met onderwaterbeton. Daarvoor hebben we eerst water in de bouwput gezet en daarna beton gestart. Daarna is het water weer weggepompt. Wat betreft het tweede deel van je reactie: wij zijn zeker dankbaar voor het werk van al onze medewerkers en daarom spreiden we de vakanties nu zo veel mogelijk. Er zijn mensen die al op vakantie zijn geweest, die nu op vakantie zijn en er zijn mensen die later op vakantie gaan. Ondanks de spreiding zijn er nog steeds circa 300 mensen aan het werk. Wij proberen hen zo veel mogelijk persoonlijk te bedanken voor hun werk gedurende deze warme dagen; af en toe dus met een verrassing zoals ijs en de bijbehorende waardering!
16 augustus 2022
Als het goed is wordt het brugwachters huisje gesloopt
14 augustus 2022
Hallo Combinatie Herepoort, Ik vroeg me af waar de put bij de Brailleweg voor dient? Er stond eerst water in en nu zie je op de webcam dat het waterpeil duidelijk naar onder is gezakt. Bedankt voor de progressie fotos ik vind deze zeer interessant en kijk uit naar elke nieuwe serie. De bouwvakkers die met dit weer in hun werkkleding hard door werken verdienen meer dan een ijsje. Ze verdienen een financiële vergoeding, voor sommige is de bouwvak ook al aan de kloten. Denken jullie daar ook aan? ZIj zorgen ervoor dat wij straks weer lekker chill kunnen karren, en moeten doorwerken door mismanagement van een aantal jaar terug en verdienen het minst in de maatschappij.
12 augustus 2022
Hoe maken jullie op de N7, ter hoogte van de lage Euvelgunnerbrug een extra rijbaan (richting Drachten)? Het lijkt tussen die 2 brugdelen al redelijk smal met in totaal 4 rijbanen.
12 augustus 2022
Peter, de betonnen muur is de afscherming van de deksel in verband met de veiligheid. De andere kant is de muur van het techniekgebouw. Deze metselen we omdat dit goedkoper is.
12 augustus 2022
J. Doornbos en Jos, in het verleden is onder de A7 tussen knooppunten Euvelgunne en Westerbroek (het 'Euvelgunnetracé) een fietstunnel aangelegd, te bereiken vanaf de Kieler Bocht. Het was de bedoeling dat er aan de andere zijde een fietspad kwam richting de Middelberterplas. Dat fietspad is er tot nu toe niet gekomen. Daarom is de tunnel nog niet in gebruik geweest. Omdat we de weg op dit punt verbreden, hebben we ook de fietstunnel langer gemaakt. De fietstunnel kan dus in de toekomst gebruikt gaan worden, als er een fietspad vanaf de oostzijde wordt aangelegd. De aanleg van een fietspad hoort niet bij Aanpak Ring Zuid, maar bij de ontwikkeling van Meerstad. In het wensbeeld voor Meerstad, dat Bureau Meerstad onlangs heeft opgesteld, is nu het voorstel opgenomen om hier inderdaad een fietsverbinding te maken. Het wensbeeld is hier te vinden: https://toekomstmeerstad.eu/
11 augustus 2022
Helaas het blijft een gemiste kans om iets terug te doen voor de bevolking van de stad die al zolang in de overlast zit, om moet rijden, files voor de deur hebben, extra kosten moet maken enzovoort. 50 mensen pfff is niks doe het dan niet. En je best doen om een stukje vers asfalt te vinden, werkelijk want vanaf de nieuwe oprit Osloweg tot aan de Europaweg ligt nieuw asfalt en dat is echt meer dan 300 meter sterker nog dat is zo’n anderhalve kilometer spiksplinternieuw asfalt beide kanten op. Is overduidelijk op de webcam van jullie te zien.