Op het Julianaplein storten we maandag 17 oktober het eerste deel van de vloer voor de tunnel die de verbinding maakt van Hoogezand (zuidelijke ringweg) richting Assen (A28). Dit is de eerste betonstort voor de bouw van het toekomstige Julianaplein.
De betonstort hebben we voorbereid door wapeningskorven klaar te maken. Deze maken we op de voorbouwlocatie en worden met de torenkranen in de verbindingsboog gehesen. Is het beton gestort en uitgehard, dan zorgt het staal voor de noodzakelijke sterkte.
Om de doorstroming op het Julianaplein te verbeteren maken we van het Julianaplein een ongelijkvloerse kruising. De verkeersstromen uit de verschillende richtingen krijgen elk een eigen rijbaan, boven elkaar. De verkeerslichten verdwijnen en de wegen kruisen elkaar straks niet meer. Bekijk onderstaande animatie om te zien hoe we het nieuwe Julianaplein bouwen.
De werkzaamheden zijn te volgen via onze webcam of bij het uitkijkpunt bij Paviljoen Ring Zuid.
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:

Voordat de werkzaamheden van Aanpak Ring Zuid begonnen, heeft fotograaf Jeroen van Kooten foto’s gemaakt van de oude situatie. Nu de bouwwerkzaamheden afgerond zijn, is Jeroen langs dezelfde plekken gegaan om deze foto’s nogmaals te maken.
ProRail gaat aan de slag bij het spoor ter hoogte van de Esperantotunnel. In november vorig jaar was bij de bouw van de tunnel het spoor verzakt en daarna tijdelijk weer opgebouwd. Nu wordt het spoor hier opnieuw afgegraven en definitief opgebouwd.

Voordat de werkzaamheden van Aanpak Ring Zuid begonnen, heeft fotograaf Jeroen van Kooten foto’s gemaakt van de oude situatie. Nu de bouwwerkzaamheden afgerond zijn, is Jeroen langs dezelfde plekken gegaan om deze foto’s nogmaals te maken, maar nu in de nieuwe situatie. Zo is goed te zien wat het resultaat van Aanpak Ring Zuid is. Soms moet je echt even twee keer kijken…