Laatste reacties


Hier leest u de laatste reacties op deze website.

Roel Pots

19 april 2024 om 20:12
Complimenten voor het verbeteren van mijn stad Groningen dmv deze enorme klus. Geweldig werk, dat helaas niet zonder hinder gaat voor weggebruikers en omwonenden.

Piet Bieshaar

19 april 2024 om 17:08
Graag wil ik alle betrokkenen bij dit project complimenteren! Voor de wijze waarop deze gecompliceerde mega operatie in al zijn facetten ‘handen en voeten’ wordt gegeven. Indrukwekkend. Succes met de nog resterende werkzaamheden!

Piet Bieshaar

19 april 2024 om 17:07
Graag wil ik alle betrokkenen bij dit project complimenteren! Voor de wijze waarop deze gecompliceerde mega operatie in al zijn facetten ‘handen en voeten’ wordt gegeven. Indrukwekkend. Succes met de nog resterende werkzaamheden!
John (Aanpak Ring Zuid)

John (Aanpak Ring Zuid)

(Aanpak Ring Zuid)
19 april 2024 om 15:38
Embo (reactie 7.49u), het klopt dat de gemeente Groningen vertegenwoordigd is in het projectbureau Aanpak Ring Zuid. Dat wil niet zeggen dat wij alle gemeentelijke taken overnemen. Wij voeren mede namens de gemeente een project uit. In overleg met de gemeente en de wijkvereniging is een pakket aan tijdelijke beheersmaatregelen voor Helpman vastgesteld voor fase 4 van Operatie Ring Zuid. Het verlagen van de snelheid op de Goeman Borgesiuslaan is daar geen onderdeel van. Het op termijn aanpassen van de maximumsnelheid op de Goeman Borgesiuslaan is een los project van de gemeente. Vandaar dat we verwijzen naar de gemeente als wegbeheerder. We hebben je verzoek om de snelheid nu al te verlagen naar de gemeente doorgezet. De gemeente heeft ons inmiddels laten weten je verzoek in het interne overleg te bespreken. Ze wijzen erop dat het lastig is, omdat de inrichting van de weg dan ook met deze lagere snelheid overeen moet komen.

Embo

18 april 2024 om 07:49
@John (reactie op 18:26): Dank voor je reactie, die behoorlijk onbevredigend is, omdat op jullie website staat "Projectbureau Aanpak Ring Zuid handelt namens het Rijk, de provincie Groningen en de gemeente Groningen." Dus het doorverwijzen naar 'de gemeente Groningen" is hetzelfde als doorverwijzen naar jezelf. Daarom nogmaals mijn vraag aan jou: Zou je het het verzoek om de snelheid in de Goeman Borgesiuslaan vanaf 26 april naar 30 km/uur te brengen willen voorleggen aan diegenen binnen jullie ARZ organisatie die de gemeente vertegenwoordigen? Het is namelijk geen rare vraag, omdat bewoners hier al veel langer om vragen, en de gemeente (vertegenwoordigd in ARZ) dit toch al van plan is te gaan doen volgens de gemeentelijke langere termijn visie.

Peter

17 april 2024 om 21:20
Wordt de bebording boven ring west richting Assen/Hoogezand én Drachten nog aangepast of hangt de definitieve versie al? Dat bordje ‘Leeuwarden’ wat er zo halfjes boven is geplakt oogt wel wat suf. Ook is het bord Assen/Hoogezand ernaast weer een stukje kleiner..
John (Aanpak Ring Zuid)

John (Aanpak Ring Zuid)

(Aanpak Ring Zuid)
17 april 2024 om 18:26
Embo (reactie op je bericht van 16.45u), zoals we hebben aangegeven, nemen we ook beheersmaatregelen om een deel van het verkeer weg te houden uit de Goeman Borgesiuslaan en omliggende straten. Het (al dan niet tijdelijk) aanpassen van de maximumsnelheid naar 30 km/uur is de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder: de gemeente Groningen. Dat kunnen wij niet doen.

Maarten Krommendijk

16 april 2024 om 20:47
Dank voor je snelle reactie, John. Er zijn natuurlijk vast allerlei goede redenen waarom de planningen veranderen, dus nogmaals: waarom deze planningen delen als ze toch te pas en te onpas én op het laatste moment veranderen. Zo ga je toch niet met je buren om als je 's nachts herrie gaat maken.

Embo

16 april 2024 om 16:45
@John: Je reactie was zoals verwacht. Je vergeet er wel bij te vermelden dat de Hereweg en Griffeweg in tegenstelling tot de Goeman Borgesiuslaan wèl vrijliggende fietspaden hebben. Waarom maken jullie van de Goeman Borgesiuslaan tijdens deze operatie geen 30 km/uur zone? Dat past is het gemeentelijk en landelijk beleid: Als er geen vrijliggende fietspaden zijn, dan moet een weg in principe 30 km/uur zone zijn. Bovendien is de weg -zoals je opmerkt- alleen voor lokaal wijkverkeer bedoeld, net als de De Savorin Lohmanlaan en Helperbrink die ook geen vrijliggende fietspaden hebben, en wel 30 km/uur als maximum snelheid hebben. Nu gaan jullie ook nog eens (bewust) meer verkeer door de straat sturen. Dus waarom dan geen 30 km/uur?
John (Aanpak Ring Zuid)

John (Aanpak Ring Zuid)

(Aanpak Ring Zuid)
16 april 2024 om 16:15
Maarten, we erkennen dat deze aankondiging erg laat is. Waar we mee te maken hebben, is dat de planning steeds kan veranderen. Dat is onder andere afhankelijk van de beschikbaarheid van machines en medewerkers en de ruimte op de weg. Vorige week hadden we deze werkzaamheden al aangekondigd, maar ging het grootste deel ervan op het laatste moment niet door. In eerste instantie leek het nodig om de komende nacht tot 4 uur door te werken. Gelukkig hebben we nog een oplossing kunnen vinden om het werk over twee dagen te verdelen.