De herinrichting van de Griffeweg ligt op schema. Het ergste lawaai is voor de omwonenden achter de rug, maar er komen nog wel een paar dagen met mogelijke geluidshinder aan. We werken in principe van 05.00 tot 23.00 uur, maar mocht er onverwachts iets tegenzitten, dan kan het zijn dat we langer door moeten werken. Zoals het nu lijkt, is dit niet nodig. Hieronder geven we per dag aan wat de omwonenden kunnen verwachten.
Vrijdag 19 mei
Op vrijdag zijn de stratenmakers aan het werk op de Griffeweg. De stoepranden en de banden rondom de middenberm worden weer aangelegd en in sommige gevallen vervangen. Het doorzagen van de betonnen banden maakt lawaai. Ook de kraan voor het aanbrengen van grond en puin en de vrachtwagens die dit vervoeren kunnen voor hinder zorgen.
Bij de beide bushaltes, aan de Veemarktstraat en de nieuwe halte bij de Rabobank, wordt beton gestort.
Zaterdag 20 mei
Zaterdag gaan we door met het stratenmaken en beginnen we met het asfalteren van de Griffeweg. Dat betekent: af- en aanrijdende vrachtwagens die regelmatig achteruit rijden; daarbij kan het ‘gepiep’ bij het achteruit rijden hinderlijk zijn. Ook zijn er trilwalsen aan het werk.
Zondag 21 mei
Op zondag werken de stratenmakers verder en ook dan kan met name het doorzagen van de betonnen banden lawaai opleveren voor de buurt.
Maandag 22 mei en dinsdag 23 mei
Maandag en dinsdag is de Veemarktstraat tussen de Meeuwerderweg en de Trompsingel ook afgesloten voor autoverkeer.
Maandag komt er verharding op een deel van de middenbermen en dinsdag wordt de hele weg tussen de Europaweg en de Trompsingel geasfalteerd. Ook dan rijden er veel vrachtwagens en kunnen de trilwalsen en asfaltafwerkmachines lawaai voor de omgeving opleveren. Als alles geasfalteerd is, worden de lijnen op de weg gezet.
Woensdag 24 mei
De weg moet woensdag 24 mei uiterlijk 06.00 uur ’s ochtends weer open voor al het verkeer.
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:
Sinds 4 april is de spoorwegovergang bij de Esperantokruising afgesloten. Hierdoor zijn twee ‘nieuwe’ kruisingen ontstaan, die anders werken dan weggebruikers voorheen gewend waren. Een aantal van deze weggebruikers vraagt zich af waarom de voorsorteerstroken aan de kant van de Esperantostraat zijn weggehaald. Het antwoord op deze vraag heeft te maken met snelheidszones en met het vervallen van de spoorwegovergang.
Water zoekt altijd de kortste weg, leerden we allemaal op school. Maar datzelfde geldt voor mensen. Na het afsluiten van de oprit Oosterpoort zochten automobilisten al snel naar sluiproutes door de Herewegbuurt. Hinderlijk voor de bewoners en bovendien onveilig voor spelende kinderen. Vandaar dat bewoners Carla Vegter en Wilja Strating samen met buurtgenoten meedachten over een oplossing. "Ons verkeersplan is een-op-een overgenomen. Daar zijn we ontzettend blij mee."