15 april 2021
In het artikel staat dat ze de bodem stabiliseren met grind voordat er beton gestort wordt. Er staat ook dat ze de GEWI ankers verlengen voor de betonstort, ik neem dan even voor het gemak aan dat je bij het verlengen ook de schoonmaak van de uiteinden meepakt. Ook staat in het artikel dat duikers worden ingezet, dat je die nog niet gezien hebt is misschien omdat ze nog niet zo ver zijn?
15 april 2021
mijne heren hoe zeker zijn jullie ervan dat alles onder water schoon is ? Ik zie geen duikers en zie jullie de damwandkassen niet schoonspuiten en die de gewi trekankers ook niet schoon gemaakt worden..Controleren jullie de diepte wel ?. Op welke dag starten jullie met onder water beton ? Op een maandag ? Dat zou ik maar niet doen. Indien jullie denken het zand zit op de goede diepte kunnen jullie zich vergissen. De bodem kan maar zo in een weekend 80 cm omhoog komen.Vraag Nooren in Stadskanaal maar. Ervaring dat je maandag tot woensdag opnieuw bezig bent om 100 m x 34 m opnieuw op diepte moet zuigen dan heb je 30 trailers en 2 betoncentrales stil staan met 2 betonpompen en vele mensen.Onderwater beton storten gaat dag en nacht door. Te weinig onderwater beton kan betekenen dat de vloer bij het leegpompen open barst en dan heb je 4 weken vertraging aan je broek..Begin eerst maar eens alle damwandkassen schoon te spuiten en alle palen/gewi ankers en voldoende water in je kuip te houden. Hoe gaan jullie het onderwater beton storten en hoe weten jullie dat het de goede hoogte heeft.
14 april 2021
Hoi John, Heb je ook nog een antwoord op de vragen betreffende de verticale ankers? We zien nergens dat ze gekoppeld worden aan de tunnelvloer. Of worden ze niet overal aangebracht? Ik zie ze wel op de foto's vd Brailleweg maar geen 'schotels " bij de tunnel.
14 april 2021
Balen dat die planken verkeerd zitten, maar wie werkt maakt fouten. Zoiets is meestal een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wat ik me nu afvraag, als je nieuwe planken in trilt buiten de bestaande wand dan kom je volgens mij de stangen van de ankers tegen waar je doorheen moet. En het lijkt mij dat je de bestaande verankering niet los kan maken voor de nieuwe wand vast zit. Hoe doen jullie dat ?
14 april 2021
Anja, bedankt voor je correctie. Scherp gezien! Het klopt dat het 'deksel' dat eind mei gereed is, maar een deel is van het totale deksel bij het Sterrebos en de Kempkensberg. Voor een volledige indruk van de deksels van de verdiepte ligging, kun je de interactieve impressies bovenaan deze pagina bekijken: www.aanpakringzuid.nl/zuiderplantsoen
14 april 2021
Judith je zegt "Het deksel dat nu bij de Helperzoom bouwen, vormt dan samen met het spoordek het volledige deksel.", maar ik mag aannemen dat er nog een hele reeks van zulke Helperzoom-dekselstukken bij komt, want de tunnel reikt tot ver voorbij het Duo-gebouw
13 april 2021
Frans, leuk dat je interesse hebt in deze werkzaamheden. We werken aan verschillende middelen om informatie over het inrijden van het spoordek te geven. Nog even geduld!
13 april 2021
Jeanette, op de pagina https://www.aanpakringzuid.nl/spoordek ( spoordek) staat een lijstje met de dagen waarop we damwanden intrillen bij het spoor. Dit lijstje werken we steeds bij als er iets verandert.
13 april 2021
Patrick, dat klopt. Waar de Helperzoom straks overheen gaat, is onderdeel van het spoordek. Het spoordek wordt tussen de damwanden ingereden. De damwanden worden vervolgens iets ingekort, zodat we de nieuwe Helperzoom kunnen bouwen.
13 april 2021
@ John: hoe staan we ervoor met de tot nu toe ingetrilde damwanden deze dagen? Komen er nog dagen te vervallen??