De werkzaamheden voor de herinrichting van het Hoornsediep oostzijde duren langer dan aangekondigd. Door leveringsproblemen en een tekort aan werknemers zijn we een paar weken langer bezig. De verwachting is dat het Hoornsediep op 22 december weer open gaat.
Eind augustus begon Combinatie Herepoort met de voorbereidende werkzaamheden voor de herinrichting van het Hoornsediep tussen de Maaslaan en de IJsselstraat. Eerst is het oude asfalt weggefreesd. Daarna hebben we de hemelwaterafvoer en een deel van de riolering vervangen. Vervolgens is de grond verstevigd en zijn boomgroeivakken aangebracht. Ter hoogte van de Rivierenhof, in de berm naast het Emmaviaduct, hebben we de ondergrond voor een nieuwe weg aangebracht (‘voorbelasting’). Tot slot brengen we asfalt en klinkers aan, zodat het verkeer er weer overheen kan rijden.
De uitloop van de werkzaamheden is ontstaan door een te late levering van de straatstenen. Ook kampen we met een tekort aan geschoolde werknemers.
Het nieuwe ontwerp voor het verkeersplein Brailleweg heeft geen effect op deze werkzaamheden. Voor het deel van het Hoornsediep dat we opnieuw inrichten is het wegprofiel niet veranderd.
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:
Op deze luchtfoto's van Rijkswaterstaat zie je onder andere de voortgang van de aanleg van het Zuiderplantsoen. Ook laten we het eindresultaat zien van de vernieuwde Máximaweg, het Julianaplein, het Vrijheidsplein en de dubbele rotonde Stadspark/Corpus den Hoorn.
Op de zuidelijke ringweg is de maximale snelheid 80 km/uur. Ondanks de vele matrixborden die de snelheid aangeven, zijn er nog altijd mensen die het nodig vinden harder te rijden. Waarom staan er eigenlijk geen flitspalen langs de zuidelijke ringweg?




Rondom de Meeuwerderbaan verandert het straatbeeld snel. Bekijk hoe de nieuwe inrichting vorm krijgt in deze foto-update van april 2025.