19 september 2023
Hallo Rob, Ik ook! Ik ga even kijken of er een mogelijkheid is om hier een artikel over te schrijven. Ik weet wel dat het verdiepte weggedeelte 1100 meter lang is. Over dit verdiepte stuk liggen drie overkappingen (deksels), met een maximale lengte tot 250 meter. Qua geluidsoverlast: De binnenste wanden van de opening aan de oostzijde bekleden we met geluidsabsorberend materiaal. Dit beschermt de omwonenden tegen verkeerslawaai.
19 september 2023
Goed gezien! Ja de liggers lopen inderdaad taps toe.
18 september 2023
Is het niet een keer genoeg met de afsluitingen in de zuidelijke wijken? Er is continu geen doorkomen aan hier. Nu is de weg ook nog afgesloten voor alle verkeer. Waarom is er niks geregeld voor voetgangers en fietsers? Zo worden in het artikel geen omleidingen genoemd. Bovendien is het rond de Vondellaan ook al een puinhoop tot eind dit jaar. Dit kan zo niet. Hou onze wijken eens op een veilige manier bereikbaar en regel wat voor kwetsbare verkeersdeelnemers die op geen enkele manier worden beschermd tegen al dit bouwgeweld.
18 september 2023
Hallo volgens mij is het zelfs zo dat het deel overwater nog een paar liggers missen, want je kan zien dat er in het hekwerk een verzet zit, beetje apart allemaal.
18 september 2023
Bedankt voor je reactie Ben. Ik ga kijken wat mogelijk is!
16 september 2023
Beste mensen, Er wordt een lange tijd gewerkt aan dit traject, zou mooi zijn als hier een webcam komt.
15 september 2023
De nieuwe Julianabrug is aan de oostkant veel breder dan aan de westkant. Hoe wordt dit verschil opgevangen door de liggers? Kan het zo zijn dat de liggers taps toelopen? Dus aan de westkant smaller zijn dan aan de oostkant?
15 september 2023
Ik heb weer eens ontzettend zin in luchtfoto’s. Jullie ook?
14 september 2023
Heel mooi dat de webcam probeert wat van het plaatsen van de betonliggers over de brailleweg te laten zien. Maar de werkverlichting is zo fel dat je dus helemaal niks ziet van de werkzaamheden. Of de webcams zijn van slechte kwaliteit, erg jammer allemaal van de goede bedoelingen.
14 september 2023
Beste Fred, Ja dat klopt, maar in overleg met de wegbeheerder is ervoor gekozen om het verkeer via Hoogkerk om te leiden. Voornamelijk om de drukte op de botonde bij afrit Stadspark te beperken. De beslissing over hoe omleidingsborden eruit zien ligt niet bij ons. En omleidingsborden met cijfers en letters zijn in lijn met de CROW richtlijn. De CROW richtlijn vormt o.a. de basis voor de uitwerking van de tijdelijke bewegwijzering als onderdeel van het omleidingsplan.