2 mei 2025
Ja John, da's makkelijk. Jullie (ARZ) creëren een onveilige situatie, dragen deze onveilige situatie vervolgens over aan de provincie en gemeente, en dan is het dus jullie probleem niet meer.... Als provincie en gemeente zou ik dan de oplevering weigeren.....
2 mei 2025
Pim, veel fietspaden zijn inderdaad rood, maar dat is geen standaard. In dit geval is vanuit het oogpunt van vormgeving voor grijs gekozen.
2 mei 2025
Fred, dank voor je oplettendheid, ik pas het aan.
1 mei 2025
In het artikel staat dat het fietspad deel uitmaakt van de doorfietsroute tussen Groningen en Haren/Zuidlaren (F34). Maar dat klopt niet. Het fietspad is onderdeel van de doorfietsroute tussen Groningen en Assen (F28). De toekomstige doorfietsroute tussen Zuidlaren en Haren zal in Haren aansluiten op de doorfietsroute via de Jachtlaan, Kerklaan, en verder via de Helperzoom richting binnenstad.
1 mei 2025
Mooi fietspad! Vraagje: waarom heeft deze niet de kenmerkende rode asfaltkleur gekregen?
1 mei 2025
Ineke, leuk dat jullie interesse hebben in de Esperantotunnel. Deze tunnel voor fietsers en voetgangers wordt inderdaad op 8 mei in gebruik genomen. Er is dan geen officiële opening. Op 8 mei gaat ook het Zuiderplantsoen open. In september gaan we hiervoor een openingsfeest organiseren. Dan wordt het hele Zuiderplantsoen officieel geopend, en daarmee de Esperantotunnel dus ook.
1 mei 2025
Chris, Embo, bij de afslag voor verkeer vanaf Paddepoel/Zuidhorn naar de Leonard Springerlaan (Martiniplaza) maakt de hele inrichting duidelijk dat het verkeer verplicht is linksaf te slaan. Dat blijkt uit pijlen, het verkeerslicht en markeringen. Mede op basis van de meldingen en reacties op deze website hebben we samen met de provincie bij deze afrit een extra bord geplaatst om nog meer te benadrukken dat het verkeer moet afslaan. Automobilisten die hier nu toch rechtdoor gaan, maken bewust deze keuze. Ze weten heel goed dat ze fout zitten en veroorzaken willens en wetens een gevaarlijke situatie. Daar kunnen we met de weginrichting helaas niets aan doen. Een betonnen rand is geen oplossing, omdat er dan onvoldoende ruimte overblijft voor langere voertuigen om de bocht te maken. Bovendien zou ook een betonnen rand te omzeilen zijn voor wie dat echt wil. Vanuit ons project gaan we aan deze situatie niets meer veranderen. De westelijke ringweg is overgedragen aan de provincie en de afrit gaat op korte termijn terug naar de gemeente. De gemeente en de provincie zijn op de hoogte van de meldingen.
1 mei 2025
Jeroen, de kenmerkende rode bakstenen zijn aangebracht op de nieuwe viaducten (zoals Paterswoldseweg, Brailleweg en Europaweg) en op de viaducten die grotendeels gerenoveerd zijn (Vrijheidsplein). Deze hebben allemaal een vergelijkbare vormgeving. Het viaduct over de Van Ketwich Verschuurlaan is niet vervangen en er was geen grootschalige renovatie nodig. De vormgeving van dit viaduct is daardoor niet aangepast. De oude geluidsschermen zijn hier blijven staan en ook de rode bakstenen zijn hier niet aangebracht.
1 mei 2025
A.C. Nienhuis, veel fietspaden zijn inderdaad rood, maar dat is geen standaard. In dit geval is vanuit het oogpunt van vormgeving voor grijs gekozen. De gemeente gaat aan het begin van de oprit een bord met een pijl plaatsen om automobilisten vanaf de Parkweg naar de toerit te leiden.
1 mei 2025
Dick, Mathijs, de gemeente heeft inderdaad plannen om ter vervanging van de fietsoversteek Brailleweg een nieuwe tunnel aan te leggen tussen het kanaal en de Rivierenbuurt. Dit valt verder buiten ons project.