18 maart 2020
Beste Henk, Dat stuk wat na de spoorwegovergang te mal is, daar rijden nu ook auto's die vanaf overweg en Esperantostraat daar terecht komen, de auto's vanaf overweg raak je straks al kwijt via Helperzoomtunnel, het was alleen een idee om de Oosterpoortwijk op een gemakkelijkere wijze uit te kunnen vanuit die kant van de wijk, daardoor neem je (al is t niet eens heel veel) verkeer weg uit zowel Jacobstraat (Blekerslaan dat doen sommigen ook stiekem) Oliemulderstraat, Veemarktstraat en Meeuewerderweg
18 maart 2020
Raymond, na het sluiten van de spoorwegovergang ontstaat aan de oostkant (Verlengde Lodewijkstraat/Esperantostraat) inderdaad een T-splitsing. Direct na het sluiten van de Esperantokruising worden de verkeerslichten uitgezet en de markering verwijderd om de voorrangssituatie te wijzigen. Dit wordt een gelijkwaardige kruising (rechts gaat voor). Dat is gebruikelijk in een 30 km/uurzone. De gemeente gaat op een later moment het verkeerslicht verwijderen. Combinatie Herepoort gaat daarna het kruispunt verkleinen door alle opstelvakken te verwijderen. Er worden vooralsnog geen rijrichtingen gewijzigd.
18 maart 2020
Corner, het is een creatieve oplossing, maar door de grote afstanden tussen de bouwplaatsen is het helaas niet haalbaar.
17 maart 2020
Waarvoor zijn die grijze kunstof stroken eigenlijk die in het zand worden "gestoken" ?
17 maart 2020
Wat zijn die grijze kunststofstroken die in het zand aangebracht worden?
17 maart 2020
Dát stukje is wellicht breed genoeg maar na de oude spoorovergang echt niet. Nog maar te zwijgen van het samenbrengen van de fietsers onder de Europaprk station op de verlengde lodewijkstraat. daar moeten fietsers stil staan op de helling om te wachten totdat de autos een gaatje laten. Het zijn woonwijken, geen ontsluitingsroutes.......hoop ik.......
17 maart 2020
Misschien een idee om een video presentatie van de tunnel te maken nu het feestje niet kan doorgaan?
16 maart 2020
de weg is breed zat en scheelt verkeer dat nu door Jacob en Oliemulderstraat moeten en in kader van stikstof en andere milieu gedoe is dit een prima oplossing om verkeer richting Euroborg en bijvoorbeeld Hoogezand te loodsen voor verkeer komend uit zuiderpark mauritstraat lodewijkstraat enz enz
16 maart 2020
Ik mag het hopen van niet.....hoe moet dat passen met al het fietseverkeer van noord naar zuid maar ook het omgeleide fietsverkeer van west naar oost dat hier langs moet? Overigens is het al een 30 km zone (die niet gerespecteerd wordt door de gemiddelde automobilist) met voorrangswegen in oosterpoort dus echt veel wachten hoef je toch niet??
15 maart 2020
Voor die vraag moet je bij Prorail zijn, omdat zij dit hebben besloten. [https://www.prorail.nl/reizigers/contact]. Aanpak Ring Zuid heeft het bouwen van de tunnel (waarschijnlijk) als opdracht van Prorail gekregen.