Máximaweg wegens afrondende werkzaamheden week dicht voor autoverkeer
Vanaf maandagochtend 24 maart (7.00 uur) tot en met zondagmiddag 30 maart (17.00 uur) is de Máximaweg dicht voor autoverkeer. In die week gaan we afrondende werkzaamheden uitvoeren. We gaan onder andere een portaal plaatsen, bewegwijzering aanbrengen en een geluidsscherm plaatsen. Het fietspad naast de weg blijft open.
De Máximaweg is de nieuwe verbindingsweg tussen de Brailleweg en de Hereweg. Je kunt deze weg gebruiken als je vanaf de ringweg, de A7 of de A28 komt en richting de Hereweg of Helpman wilt gaan, of andersom.
Werkzaamheden
Komende week gaan we een laag geluidsscherm aanbrengen tussen de Máximaweg en het fietspad. Het scherm komt in het verlengde van het bestaande geluidsscherm, tot aan de Hereweg. Verder plaatsen we twee portalen in de buurt van de ovale rotonde bij de Brailleweg. Het ene portaal wordt boven de Máximaweg geplaatst en het andere portaal boven de afrit Groningen-Centrum.
Omleiding
De Máximaweg is dicht voor autoverkeer van maandagochtend 24 maart (7.00 uur) tot en met zondagmiddag 30 maart (17.00 uur). Automobilisten kunnen omrijden via de Stationsweg of via de Van Ketwich Verschuurlaan. Kijk voor meer informatie over de omleidingsroutes het artikel Máximaweg van 24 tot 30 maart dicht op de website van Groningen Bereikbaar.

Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:

Voordat de werkzaamheden van Aanpak Ring Zuid begonnen, heeft fotograaf Jeroen van Kooten foto’s gemaakt van de oude situatie. Nu de bouwwerkzaamheden afgerond zijn, is Jeroen langs dezelfde plekken gegaan om deze foto’s nogmaals te maken. Vandaag kijken we naar de Vondellaan.

Voordat de werkzaamheden van Aanpak Ring Zuid begonnen, heeft fotograaf Jeroen van Kooten foto’s gemaakt van de oude situatie. Nu de bouwwerkzaamheden afgerond zijn, is Jeroen langs dezelfde plekken gegaan om deze foto’s nogmaals te maken.
ProRail gaat aan de slag bij het spoor ter hoogte van de Esperantotunnel. In november vorig jaar was bij de bouw van de tunnel het spoor verzakt en daarna tijdelijk weer opgebouwd. Nu wordt het spoor hier opnieuw afgegraven en definitief opgebouwd.