Onderdoorgang bij Gyas twee maanden dicht voor werkzaamheden nieuwe Julianabrug
Komende week starten we met verschillende werkzaamheden voor de nieuwe Julianabrug. Daarom zijn de onderdoorgang bij Gyas en het fietspad tot aan de Van Iddekingeweg dicht van 18 maart tot 13 mei.
Op 25 maart beginnen we met het verwijderen van de dekken van de tijdelijke Julianabrug (de oranje brug) en het verwijderen van de buispalen. Dit moeten we deels in de nachten doen. Omwonenden moeten rekening houden met geluidsoverlast. Daarna kunnen we de laatste liggers van de nieuwe Julianabrug aanbrengen.
Aan de kant van de Brailleweg beginnen we met de sloop van de huidige kade van het Noord-Willemskanaal. Dit kan overlast geven op het gebied van stof. Daarna bouwen we de kade opnieuw op en maken het remmingwerk af (het hekwerk in het water dat de brug beschermt tegen aanvaring). Tussen 2 april en 10 april trillen we ongeveer 35 damwanden in langs de kade. In dezelfde periode trillen we nog zes buispalen voor het nieuwe remmingwerk in.
Verder starten we aan de zijkanten van de nieuwe Julianabrug met de opbouw van gewapende grond. Dat is een constructie met verstevigde grond. Deze werkzaamheden kunnen trillingen geven in de directe omgeving.
Fietsers
Vanaf 18 maart tot 13 mei is aan de westzijde van het kanaal de onderdoorgang bij Gyas dicht, evenals het fietspad langs het kanaal. Fietsers en voetgangers worden deze periode omgeleid via de Muntinglaan, de Paterswoldseweg en het Overwinningsplein. Ze kunnen ook de Muntingbrug over en aan de andere kant van het water verder.
Roeivereniging Gyas en de scholen in de buurt blijven bereikbaar voor fietsers.
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:
Van vrijdag 15 november 22:00 uur tot maandag 18 november 06:00 uur werken we opnieuw dag en nacht aan het plaatsen van groenschermen langs oprit 39. Dit is de A28-toerit van de Van Ketwich Verschuurlaan richting Haren.
In de nacht van woensdag 13 op donderdag 14 november (van 22.00 uur tot 06.00 uur) sluiten we twee rijstroken van de verdiepte ligging af voor het autoverkeer. We gaan hier testen uitvoeren om te ontdekken wat de oorzaak is van de vele foutmeldingen in het snelheidsdetectiesysteem.
Beeldhouwer Henk Vos maakt sculpturen van grote blokken polystyreen, beter bekend als piepschuim. Hij vertelt: “Wegenbouwers passen polystyreen vaak toe bij het verhogen van bijvoorbeeld een oprit. Van de reststukken die over zijn, maak ik dan weer kunst."