Op donderdag 24 en vrijdag 25 november gaan we damwanden intrillen ter hoogte van de H.L. Wichersstraat. Deze zijn nodig voor het bouwen van het kabelkanaal langs de verdiepte ligging. Ook slopen we delen van de betonnen uitvulwanden langs de verdiepte ligging. De werkzaamheden leiden tot geluidsoverlast en trillingen in de directe omgeving.

Het kabelkanaal is een betonnen goot die zo groot is dat een mens erin kan staan. In dit kabelkanaal leggen we alle kabels en leidingen die nodig zijn voor de voorzieningen in de verdiepte ligging, zoals ventilatoren, dynamische bebording en verlichting. Door deze in een apart kanaal naast de verdiepte ligging te plaatsen, kunnen we er later goed bij voor reparatie en onderhoud.
De damwandplanken zijn minder lang dan de planken die we hebben ingetrild voor de bouwkuip zelf. Nadat de damwandplanken zijn geplaatst, graven wij de ruimte tussen de damwandplanken uit. Ook slopen we delen van de betonnen uitvulwanden langs de verdiepte ligging. Vervolgens hijsen we de prefab betondelen van het beloopbaar kabelkanaal stuk voor stuk in.
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:
Op deze luchtfoto's van Rijkswaterstaat zie je onder andere de voortgang van de aanleg van het Zuiderplantsoen. Ook laten we het eindresultaat zien van de vernieuwde Máximaweg, het Julianaplein, het Vrijheidsplein en de dubbele rotonde Stadspark/Corpus den Hoorn.
Op de zuidelijke ringweg is de maximale snelheid 80 km/uur. Ondanks de vele matrixborden die de snelheid aangeven, zijn er nog altijd mensen die het nodig vinden harder te rijden. Waarom staan er eigenlijk geen flitspalen langs de zuidelijke ringweg?




Rondom de Meeuwerderbaan verandert het straatbeeld snel. Bekijk hoe de nieuwe inrichting vorm krijgt in deze foto-update van april 2025.