
Onderzoek naar locatie nieuwe tunnel bij Helpman gereed
28 februari 2013
Een tunnel tussen Helpman en het Europapark kan op verschillende plaatsen worden aangelegd. Maar er zijn grote verschillen in kosten. En afhankelijk van de gekozen plek fungeert de tunnel meer of minder als verbinding tussen de wijken aan weerszijden van het spoor.
Dat schrijft de Grontmij in onderzoek naar vier mogelijke locaties voor deze tunnel, dat is gedaan in opdracht van de projectorganisatie Aanpak Ring Zuid. De tunnel bij Helpman is noodzakelijk omdat de huidige spoorwegovergang bij de Esperantostraat gaat sluiten. De aanleg van de nieuwe tunnel wordt gecombineerd met de ombouw van de zuidelijke ringweg.
Klikhiervoor het volledige persbericht
Rapport Grontmij onderzoek locatie Helperzoomtunnel
Kempkensbergtunnel analyse
Aanbiedingsbrief Wijkcomit, Stichting Leefomgeving en scholen Helpman
Wil je geen nieuws missen?
Meld je aan voor de nieuwsbrief.
Lees ook:
Op deze luchtfoto's van Rijkswaterstaat zie je onder andere de voortgang van de aanleg van het Zuiderplantsoen. Ook laten we het eindresultaat zien van de vernieuwde Máximaweg, het Julianaplein, het Vrijheidsplein en de dubbele rotonde Stadspark/Corpus den Hoorn.
Op de zuidelijke ringweg is de maximale snelheid 80 km/uur. Ondanks de vele matrixborden die de snelheid aangeven, zijn er nog altijd mensen die het nodig vinden harder te rijden. Waarom staan er eigenlijk geen flitspalen langs de zuidelijke ringweg?




Rondom de Meeuwerderbaan verandert het straatbeeld snel. Bekijk hoe de nieuwe inrichting vorm krijgt in deze foto-update van april 2025.