22 oktober 2018
Pieter, de voorbereidende werkzaamheden, zoals het aanbrengen van damwandschermen, zijn al in het voorjaar van 2017 gestart. Toen werd een oude kade aangetroffen in de bodem ter plaatse van de voorbouwlocatie en de spoorbaan. Daardoor moesten de uitvoering en het ontwerp worden aangepast. Pas in de treinvrije periode van augustus 2017 kon de kade verwijderd worden. Het ontgraven van de voorbouwlocatie is gestart eind augustus 2017. In november 2017 is de werkvloer aangebracht. Van 1 december 2017 tot 1 mei 2018 is de tunnelmoot gebouwd. Klik hier voor meer informatie over de https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/helpman/werk-in-uitvoering (voortgang).
21 oktober 2018
Van welke datum tot welke datum is aan deze tunnel gebouwd ? Wanneer start met ontgraven Wanneer betonwerk gereed ? gaarne datums
21 oktober 2018
Iets begrijp ik niet aan dit verhaal. Er wordt aan de noordkant van de weg UV werend doek geplaatst. Een kant waar de zon nooit op schijnt. Kan het de bewapening niet eens tegen het beetje UV strooi licht wat via de wolken en zo er op terecht komt? Niet bepaald best materiaal denk ik dan.
20 oktober 2018
Fijn dat in ieder geval dit gedaan wordt. Het ziet er niet uit zonder doek. Ik vraag me wel af hoe lang de tijdelijke weg geschikt blijft om overheen te rijden.
20 oktober 2018
Duidelijker kan het niet: tijdelijke weg wordt geschikt gemaakt voor langdurig bestaan!
19 oktober 2018
Mooi hoor!
18 oktober 2018
Bij het niet naar buiten kunnen/mogen/willen brengen van écht nieuws, is het aanbrengen van een doek kennelijk nieuwswaardig.
18 oktober 2018
Wat is dat toch voor een heerlijke planning, eerst het fietspad opnieuw asfalteren en een nieuw trottoir aanleggen en amper enkele weken later het fietspad weer afsluiten, er rijdt ook al weer zwaar materieel over, ondanks de rijplaten zou het me niet verbazen als er enige verzakking optreed.
17 oktober 2018
je weet heel goed zoals ik het werk op mn duimpje ken dat het werk uit delen bestaat en je mag binnen het trace besluit delen wijzigen. Daar vraagt de bevolking om. Draai niet om de waarheid heen. Daar heb ik te lang voor mee gelopen. Daar heb ik mn bijna jaar ervaring met de verdubbeling Schiphol spoor tunnel en HSL 1 en 4 Drechtse Steden meer ervaring dan een binnen Ringweg en Herepoort organisatie, Ik heb bij de HSL ook wijzing in een onderdeel mee gemaakt. Dat is geen enkel probleem. Binnen dit trace is een 1 a 2 wijzigingen nodig ! 1. Tunnel laten vervallen. 2. Jullianaplein omdraaien inplaats van 8 m de lucht in maar onder het water door en dan is er veel minder hinder voor verkeer en fietsers/bewoners rondom Jullianaplein. Daar wijzen wij op. !
17 oktober 2018
Pieter, op technische vragen over de wijze waarop Combinatie Herepoort te werk gaat bij de verdiepte ligging, kunnen we nu nog geen antwoord geven omdat het definitief ontwerp nog moet worden aangeboden en beoordeeld. We kunnen wel zeggen dat de aannemer zich aan de contracteisen moet houden. Negatieve gevolgen voor het Sterrebos en de woningen in de directe omgeving als gevolg van het ontwerp en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden zijn onacceptabel. Daarnaast is de aannemer verplicht de situatie tijdens de bouwwerkzaamheden continu te monitoren om onvoorziene optredende situaties met eventuele nadelige gevolgen te voorkomen. Het huidige Tracébesluit staat niet ter discussie. Dit is tot stand gekomen na een lang en zorgvuldig proces. Alternatieve plannen voor de ombouw van de zuidelijke ringweg zijn niet meer aan de orde.