7 juni 2021
Hoi Robert, ik weet niet welke afbeelding je precies bedoelt, maar er is niets veranderd in de afmetingen van de deksels over de verdiepte ligging.
5 juni 2021
Hi Theo, Ik heb ook even een rondje gemaakt. Het valt mij eerlijk gezegd nog mee. Ik vind de situatie, gezien de krappe ruimte, nog aardig goed en duidelijk. Twee aandachtspunten ben ik het wel met je eens: -het zou helpen als de kruis voor de garage-ingang voorzien wordt van felle kleuren (desnoods het hele vlak inkleuren). Hiermee wordt het voor iedereen extra duidelijk dat men hier niet stil mag staan. -het stoplicht bij de garage zou 1 meter verder vooruit kunnen worden geplaatst (richting de ringweg). Op die manier kunnen mensen die de garage uitrijden, het stoplicht zien. Dat is nu inderdaad lastig/vrijwel onmogelijk. Laten we de komende week even aankijken hoe het in de praktijk gaat.
5 juni 2021
Hoi John, Ik zal even eerlijk / recht op de man af zijn. Wat enigszins weerstand oproept, is dat er niet eerder gecommuniceerd is over de vertraging en het benodigd zijn van stoplichten. Als er geen rekenfout gemaakt is, dan had dus veel eerder bekend kunnen (moeten?) zijn van 1) de noodzaak tot stoplichten en 2) een latere eindtijd dan 23/24 mei. Hier ben je tot dusverre vakkundig omheen gegaan in je reacties en dat voelt niet oké. Kun je vertellen wat hier mis is gegaan? Ik zie een aantal opties: -vergeten vooraf te communiceren dat de oplevertijd van de Verlengde Lodewijkstraat zeer onzeker is / waarschijnlijk vertraagd wordt -te laat inzicht gekregen in het feit dat een bekende wegversmalling stoplichten noodzakelijk maakt, en daarmee dus verrast worden door extra werkzaamheden en een langere tijdspanne -last-minute aanvullende eisen van de gemeente -iets anders? -bewuste opzet/misleiding om de bouw van het tunneldek door te drukken. Ik ga er vanuit dat hier geen sprake van is, en dat er oprecht menselijke fouten zijn gemaakt (die maken we allemaal wel eens). Door het stilzijgen van Aanpak Ring Zuid, merk je dat meer en meer mensen hier aan gaan twijfelen. Graag een open reactie van hoe dit heeft kunnen gebeuren. We maken allemaal fouten, en daar is echt wel begrip voor. We moeten nog een aantal jaar met elkaar door. Constructieve communicatie helpt voor de komende jaren, zodat vertrouwen en samen denken in oplossingen niet omslaat naar wantrouwen met irritaties en bezwaren tot gevolg.
5 juni 2021
John Ik kan niet anders concluderen dat dit echt een waardeloze oplossing is met stoplichten. Zijn jullie dit weekend aan het controleren of e.e.a goed verloopt? 1. Fietsers stoppen niet voor stoplicht, het is onduidelijk dat zij uberhaupt moeten stoppen. Er staat een zielig lullig bordje eerder op verlengde lodewijkstraat als aanduiding 2. Als ze al stoppen, stoppen ze voor de uitgang van de parkeergarage 3. Er is een zijpad maar totaal onduidelijk wie daar langs moet? Fietsers? Voetgangers? 4. Autos en fietsers kruisen elkaar 5. Hoe kom ik vanuit de parkeergarage door de stoplichten? Ik kan niet zien of het rood of groen is al ik uitrij. Echt afgeraffeld wat jullie hier hebben gedaan. Is nu de gemeente aan zet om te handhaven? Als dat zo is weten we het namelijk wel. Onze wethouder is drukker met het planten van bomen op de grote markt dan het welbevinden en veiligheid van zijn bewoners in de stad. Ik reken echt op jullie toezicht en hoop dat alles maandagmorgen goed gaat met de drukte!
5 juni 2021
XME, Ik ben ook mindervalide , maar wat een overdreven reactie van u , u snap toch wel dat bij een tijdelijke uitkijk toren geen lift word gebouwd . Nog idioter dat u een VN verdrag er bij haal. Dit is gewoon zeuren om te zeuren .
3 juni 2021
Tim, het spoordek is volgens plan gebouwd en bevestigd. Het spoordek is echter maar een deel van het totale ‘deksel’ op deze plek. We hebben het oorspronkelijke spoordek langer gemaakt, zodat we na het inschuiven ook ruimte hadden voor de Verlengde Lodewijkstraat en de Helperzoom. De delen van het deksel links en rechts van het spoordek moeten nog gebouwd worden. De bouwtechnische reden hierachter is de krachtenverdeling. Het spoordek kon daarom niet nog langer gemaakt worden.
3 juni 2021
Kees, ik weet niet wat je bedoelt met 'misleiding' als we schrijven dat de weg op 4 juni open gaat voor al het verkeer. De weg gaat weer open voor voetgangers, fietsers, auto's en bussen. De nieuwe verkeerssituatie met het verkeerslicht bij de smalle doorgang is door de gemeente goedgekeurd. Het verkeerslicht is nodig voor de veiligheid in deze drukke straat.
3 juni 2021
Michael, er is zeker geen sprake van een rekenfout. Het was al voor de afsluiting bekend dat de weg in de tijdelijke situatie smaller zou zijn. Het duurt wel wat langer voordat de weg open kan, maar dat heeft te maken met de eisen voor de verkeersveiligheid. De smallere weg moet zo worden ingericht dat voetgangers, fietsers, automobilisten en bussen hier op een veilige manier langs kunnen. Combinatie Herepoort had meer tijd nodig om tot een goede oplossing te komen voor deze situatie.
3 juni 2021
Bert, wij houden de verkeerssituatie na ingebruikname van het verkeerslicht in de gaten. We hebben helaas niet veel mogelijkheden om de situatie aan te passen, behalve het anders afstellen van de verkeerslichten. De weg is te smal en te druk om het verkeer zijn gang te laten gaan. Voetgangers hoeven overigens niet te wachten. Zij hebben vrije doorgang over het voetpad.
3 juni 2021
"Om de verbreding van het viaduct te kunnen tillen, gebruiken we 14 funderingspalen van ongeveer 30 meter lang en een doorsnede van 1,20 meter. Daarnaast plaatsen we nog 230 kleinere funderingspalen van ongeveer 20 meter lang en een doorsnede van 30 centimeter." Wanneer is de planning om de 230 kleinere funderingspalen te plaatsen en gaat dat middels trillen en heien? Zou trouwens wel weer erg fijn zijn als jullie dan ook weer iemand op locatie hebben die de trillingen kan meten. Vooral het inheien van de 14 funderingspalen was erg heftig (qua lawaai, maar voornamelijk het schudden van zo'n beetje alles in de woonkamer).