Update: vanwege de vorst schuift de afsluiting één week op, naar 1 februari 2019*.
De oprit vanaf de Kempkensberg richting Hoogezand en Delfzijl is vanaf vrijdag 25 januari 2019 om 20.00 uur afgesloten. Automobilisten hebben verschillende alternatieven.
De omleidingsroute loopt via de westelijke, noordelijke en oostelijke ringweg. Verkeer vanuit onder andere Helpman en de Herewegbuurt kan ook via de volgende routes op de ringweg komen richting Hoogezand en Delfzijl:
- Via oprit Van Ketwich Verschuurlaan – Julianaplein (blauw).
- Via Vondellaan - Hoornsediep - Parkweg - Emmaviaduct – Julianaplein (oranje).
- Via Esperantokruising - Verlengde Lodewijkstraat – Boumaboulevard (geel).
- Via Trompsingel - Griffeweg – Sontbrug (grijs).
- Via Stationsweg - Emmaviaduct – Julianaplein (paars).
- Via Parkweg - Emmaviaduct – Julianaplein (donkergroen).
- Via oprit Hereweg richting Julianaplein en dan via de botrotonde bij Laan Corpus den Hoorn weer terug richting het Julianaplein (lichtgroen).
Nieuwe verbindingsweg
Als de ombouw van de zuidelijke ringweg klaar is, kan het verkeer vanaf de Hereweg via een nieuwe verbindingsweg richting de Brailleweg. Vanaf daar kun je via het Julianaplein richting Hoogezand/Delfzijl, en ook richting Drachten en Assen.
Bouw verdiepte ligging
De oprit Kempkensberg moet worden afgesloten in verband met de bouw van de verdiepte ligging. Daarvoor moet een deel van de zuidbaan van de zuidelijke ringweg worden gesloopt. Het verkeer dat nu nog op de zuidbaan rijdt, vanaf het Julianaplein tot het Europaplein, schuift vanaf zaterdag 2 februari 2019* op naar de voormalige noordbaan. Daarmee vervalt de oprit Kempkensberg.
* Nieuwe planning onder voorbehoud van weersomstandigheden. Bij vorst gaan de werkzaamheden niet door.
15 januari 2019, 20:05
15 januari 2019, 20:21
Bovendien wordt de H’zoomtunnel VERBODEN voor vrachtverkeer, dus alle vrachtauto’s die nu bij de Kempersberg de ringweg oprijden (en dat zijn er veel) gaan straks de aangegeven routes door de stad rijden. Dit is een ondoordachte, gevaarlijke, en wat mij betreft onverantwoorde situatie.
Het is onbegrijpelijk dat ons (groene?) stadsbestuur dit goed vindt.
17 januari 2019, 11:39
17 januari 2019, 12:17
Gaan jullie je wel aan deze belofte houden? En zo ja, vanwaar de suggestie die je wekt dat er een relatie is tussen het inschuiven van de tunnel en het afsluiten van de oprit Kemkensberg?
17 januari 2019, 18:16
16 januari 2019, 14:44
Ik woon in de rivierenbuurt en werk op het industrie terrein Eemspoort. Hoe kan ik na 25 januari het beste met de auto van mijn huis naar het werk rijden? En beste mag u vertalen naar de kortste reistijd met een niet overdreven aantal extra kilometers die afgelegd dienen te worden.
Alvast bedankt voor uw reactie.
16 januari 2019, 19:18
17 januari 2019, 11:33
We moeten met zijn allen de komende jaren doorkomen, dus creatieve opties en verandering van keuzes die je maakt moeten ook echt overwogen worden. Als je in de stad moet zijn is en blijft de fiets de snelste optie.
Zelf ging ik ook altijd met de auto naar het werk (Helpman naar Hoogkerk) omdat ik vond dat ik niet verregent op het werk aan kon komen i.v.m. afspraken. Nu heb ik echter een potje wax en een schoon overhemd op het werk liggen en kom ik gewoon op de fiets. Dat bevalt eigenlijk best prima.
Als je de auto voor het werk nodig hebt kun je die eventueel daar laten staan op doordeweekse dagen? Afspraken kunnen wellicht zo gepland worden dat je de ringweg in de spits vermeid? Wellicht kun je de eerste 2 uur thuis werken en pas in de loop van de ochtend naar het werk komen?
17 januari 2019, 11:41
16 januari 2019, 19:44
16 januari 2019, 20:12
16 januari 2019, 20:19
24 januari 2019, 18:00
Niets omonkeerbaars doen.
Anders kan het wel eens zijn dat het huidige bestuur valt.
Door geen sturend vermogen te hebben. En een aannemer die gewoon zijn weg gaat.
Luisteren naar de bevolking is lastig heren/dames omgevings managers.
28 januari 2019, 16:35
24 januari 2019, 18:02
En hoeveel er over dit viaduct rijdt.
Ik heb de werkelijke telcijfers !!!!!
28 januari 2019, 16:36
24 januari 2019, 20:45
31 januari 2019, 19:29
Ik kan me de plechtige toezeggingen inderdaad nog levendig herinneren. En nu, niet eens een brief of enige informatie. De boel wordt afgesloten en succes ermee. Belofte niet nagekomen, pech gehad.
Het draagvlak wordt willens en wetens door zowel aanpak ring zuid, als Groningen bereikbaar als aannemers combinatie Herepoort willens en wetens, maand na maand verder de grond in geboord.
Amateuristisch is het en het lijkt alleen maar erger te worden...
1 februari 2019, 14:19
1 februari 2019, 16:30