“Het is goed dat ze de zuidelijke ringweg flink gaan aanpakken”

“Het is goed dat ze de zuidelijke ringweg flink gaan aanpakken”

Ronald Knegt (forens)

Ronald Knegt (38) rijdt elke dag vanuit zijn woning in de Pegasusstraat (Paddepoel-noord) in Groningen naar zijn werk bij BAM aan De Lauwers in Assen. “Ik vertrek 's ochtends tussen zeven en acht uur”, zegt hij. “Het ligt er maar net aan of ik de kinderen naar de opvang moet brengen. Ik rij vaak terug tussen half vijf en half zes. Van deur tot deur ben ik een half uur onderweg. Het grootste deel van de tijd ben ik kwijt op de ring van Groningen.”

Knelpunten
Het Julianaplein en het Vrijheidsplein zijn voor hem de grootste knelpunten. “Het is goed dat ze daar aan de slag gaan, want al het verkeer komt er bij elkaar en het is er druk. Zeker als je wat later bent en het binnenstedelijk verkeer op gang komt. Dan krijg je de forenzen en de ouders die hun kroost naar school brengen, door elkaar. Dan ontstaat er ruis en vooral ook drukte.” 

Goed op de hoogte
Knegt is goed op de hoogte van de plannen voor de aanpak van de zuidelijke ringweg. “Ik ben zelf wegenbouwer en ik zit ook nog in de politiek. Eigenlijk ken ik de plannen op detailniveau en ik kan wel zeggen dat ik er volledig achter sta. Het verdiepen van de ring is een heel mooi idee, ook omdat het stedelijke klimaat wordt versterkt met het Zuiderplantsoen. Je krijgt met deze plannen ook een goede scheiding tussen het binnenstedelijke en het doorgaande verkeer. De wijken worden beter ontsloten en dat zorgt voor minder ruis in het doorgaande verkeer. Je ziet dat die aanpak nu bij de oostelijke ringweg ook goed werkt.”

Werkzaamheden
Dat de werkzaamheden zorgen voor overlast, accepteert Ronald. “Je zult het moeten accepteren, zeker omdat het verkeer straks veel beter gaat doorstromen. Er zijn minder stops en dat is ook goed voor het milieu.”

Tip
Knegt heeft ook nog een tip. “Misschien kunnen ze eens kijken naar het realiseren van een transferium bij Aduard. Dat is eigenlijk de enige invalshoek van de stad waar nog niet zo’n voorziening is. Dat kan ook heel wat drukte op de weg schelen.”

Reacties (0)

Nog geen reacties

Reageren